fbpx
amazon marketplace

360 tysięcy nowych sprzedawców w europejskim Amazonie, Media Markt naciera na Hiszpanię

Amazon i grupa MediaMarkt-Saturn naciskają drobnych europejskich sprzedawców coraz mocniej.

Amazon Marketplace rozwija się w Europie bardzo dobrze. Jak donosi tytuł Marketplace Pulse , tylko w 2017 roku przybyło w nim ponad 360 tysięcy sprzedawców. Pomimo to, globalnie Europa stanowi w dalszym ciągu ułamek całego biznesu Amazona. Chociaż Amazon przejął już połowę amerykańskiego e-commerce to i tak w dalszym ciągu 40 procent nowo zarejestrowanych sprzedawców pochodzi z Ameryki Północnej. W przypadku Europy jest to ponad 36 procent, ale nie zapominajmy, że obecność Amazona w Europie ma krótszy wymiar czasowy. Ogółem, tylko w tym roku Amazon zgromadził milion nowych sprzedawców (całkowita liczba sprzedawców w Marketplace przekroczyła 5 milionów).

Nieco mniej obiecująco wygląda aktywność nowych sprzedawców. Tylko co trzeci otrzymał przynajmniej jedną recenzję od kupującego, oznacza, że większość rejestracji w Marketplace nie zakończyła się biznesowym sukcesem, a jedynie zapoznaniem z niełatwymi warunkami współpracy z największą globalną platformą e-commerce.

Z kolei grupa MediaMarkt-Saturn zgodnie ze swoimi obietnicami nie zasypuje gruszek w popiele i próbuje przeciwstawić się dominacji Amazona na europejskim rynku. Stąd Niemcy biorą się za hiszpański rynek handlu internetowego RTV/AGD i podobnie jak Amazon uruchamiają własny marketplace. W pilotażowym projekcie będzie brał udział także IBM z Watsonem, czyli swoim słynnym oprogramowaniem bazującym na zaawansowanych algorytmach sztucznej inteligencji. Zadaniem Watsona będzie obsługiwanie zapytań od klientów – na początek przez stronę www, a więc będzie to klasyczny przykład chatbota z unikalnym silnikiem – prawdopodobnie najlepszym tego typu na świecie.

Zostaw odpowiedź