fbpx

38 procent globalnego wzrostu e-sportu w 2018 roku

Elektroniczny sport bije rekordy popularności – w tym roku liczba jego fanów może sięgnąć tyle co piłki nożnej lub Formuły 1.

Jak donosi Newzoo, firma zajmująca się badaniem globalnego rynku e-sportów, liczba fanów e-sportu sięgnie w tym roku 380 milionów, co jest równoznaczne, z widownią pojedynczego wyścigu Formuły 1 lub meczu Ligi Mistrzów, a więc najpopularniejszych europejskich wydarzeń sportowych. Z tego 165 milionów będą stanowili prawdziwi entuzjaści tej dziedziny sportu, a 215 milionów to widzowie okazjonalni.

Z raportu „2018 Global Esports Market Report” możemy dowiedzieć się, że globalna gospodarka e-sportowa wzrośnie do ponad 900 milionów dolarów. Jest to wzrost o 38 procent rok do roku. W raporcie pojawia się także prognoza na kolejne lata. Magiczna liczba 1 miliarda dolarów ma paść już w 2019 roku.

Liderem rynku pozostaje Ameryka Północna a więc Stany Zjednoczone i Kanada, które odpowiadają za blisko 40 procent globalnych przychodów. Potęgą są także Chiny z 18 procentowym udziałem. W Azji wyróżnia się także Korea Południowa, która zagarnęła 6 procent rynku.

Tort przychodów jest również ciekawy – aż 40 procent to sponsoring (od np. Toyoty czy T-Mobile), a tylko 13 procent to dochód ze sprzedaży gier. 19 procent stanowią już przychody z reklam. Szokująco dużo, bo 11 procent przychodów pochodzi ze sprzedaży biletów.

Zostaw odpowiedź