fbpx

40% reklam w TV odsyła do Internetu

Jak wynika z analizy Atmedii, reklamodawcy coraz częściej nakłaniają w swoich kampaniach do skorzystania z Internetu w celu interakcji z promowaną w TV marką. Spora ilość reklam, bo aż 42% zawiera w swojej treści link zapraszający do odwiedzenia strony danej marki, czy też serwisu społecznościowego.

Zjawisko odsyłania do Internetu zależne jest od branży. Najczęściej z tej możliwości korzysta branża turystyczna i producenci zabawek. Natomiast, co wydaje się być zaskoczeniem, media – w tym prasa – zanotowały udział na poziomie 18%.

Nie sposób nie zauważyć, że łączenie kanałów i próba przekonania do podjęcia interakcji w sieci zależna jest od grupy docelowej reklamodawcy. Gdy reklama skierowana jest do młodzieży, odsyłacz stosowany jest za każdym razem. W sytuacji gdy spot promuje lek czy specyfik do mycia naczyń, producenci rzadko decydują się na umieszczenie w reklamie linku do strony internetowej.

 

Przywołane badania potwierdzają również, że w porze o najwyższej oglądalności telewizji (18:00-21:00) blisko połowa telewidzów korzysta także z internetu. 9 % z nich deklaruje, że w tym czasie dokonuje zakupów online.

 

Tagi:,

Zostaw odpowiedź