fbpx

7 mitów e-mail marketingu

Na infografikę o największych nieporozumieniach skierowanych pod adresem email marketingu szarpnął się niejaki Alchemy Worx, którego przywołał Marketing Pilgrim.

Nieprzekonani do marketingu za pomocą poczty elektronicznej powinni uważnie przestudiować statystyki zawarte w infografice. Niektóre są tak zaskakujące, że trudno w nie uwierzyć.

 

Mit numer 1: ludzie są zasypywani mailami od znanych marek. Według statystyk to nie prawda, 2/3 konsumentów dostaje mniej niż 6 maili dziennie. Zaś 40% mniej niż 3. Trzeba przyznać, że 6 e-maili dziennie to całkiem sporo jak na polskie standardy, ale jak widać, w USA przepływ poczty elektronicznej jest na innymi poziomie.

 

Mit numer 2: najlepszy czas do wysyłania e-maili to czwartek popołudniu (ok 15). Jak się okazuje, według statystyk 85% otwarć e-maili ma miejsce w ciągu 2 dni od ich odebrania. Stąd czas nie gra tak zasadniczej roli, przynajmniej wedlug Alchemy Worx.

 

Mit numer 3: adresy e-mailowe, które nie otwierają wiadomości przez 6 miesięcy są martwe. Co ciekawe, nawet co piąty “umarły” potrafi otwierać regularnie e-maile po pół rocznej przerwie.

 

Mit numer 4: odbiorcy e-maili nadużywają przycisku SPAM. Otóż według statystyk czyni tak tylko co 2000 użytkownik.

 

Mit numer 5: wysyłanie dużej liczby e-maili powoduje, że potencjalni klienci zaczynają je ignorować. Zdaniem Alchemy Worx nie zawsze tak jest. Jeśli zamiast jednej wiadomości w ciągu miesiąca prześlemy cztery możemy liczyć na podwojenie liczby potencjalnych klientów, którzy otworzą wiadomości. To kolejne zaskoczenie!

 

Mit numer 6: krótszy temat to gwarancja lepszej otwieralności – to najciekawsza informacja w całej infografice. Według statystyk z infografiki, porównanie tytułów do 60 znaków i powyżej 70. wypada na korzyść tych dłuższych.

 

Mit numer 7: zobaczcie sami.

Zostaw odpowiedź