kupowanie prezentów z wyprzedzeniem

Tylko 7 procent Polaków kupuje prezenty z wyprzedzeniem, zaś połowa woli w ostatniej chwili

Z badania Kantar Millward Brown wynika, że połowa Polaków kupuje prezenty na ostatnią chwilę, dlatego warto zadbać o szybką wysyłkę i pełen magazyn.

Badanie, którego sponsorem jest PayPal nosi tytuł „Świąteczne Problemy Zakupowe” i objęło potężną grupę 10.000 Europejczyków z 10 krajów, w tym z Polski. Przekrojowa analiza pozwoliła poznać zwyczaje i preferencje przy świątecznych zakupach dominujące w dziesięciu państwach naszego kontynentu. Jak się okazało, jednym z problemów Polaków jest planowanie zakupów z wyprzedzeniem.

Chociaż Black Friday i Cyber Monday robią w Polsce już spore zamieszanie, to wygląda na to, że Polacy wolą w trakcie tych „świąt” robić prezenty sobie, niż swoim bliskim. Można taki wniosek wyciągnąć z faktu, że 49 procent polskich respondentów w badaniu deklaruje, że odkłada zakup prezentów na ostatnią chwilę. Jednocześnie polscy respondenci zadeklarowali, że zakupy świąteczne są mocno stresujące (tak uważa aż 88 procent respondentów). Inne problemy w grudniowej gorączce to: zatłoczone ulice oraz sklepy (61 procent), nieprzyjemne zachowania innych klientów (54 procent), a także brak czasu na polowanie na prezenty (46 procent).

Wszystko to kieruje kupujących w stronę handlu internetowego: aż 67 procent ankietowanych sądzi, że zakupy online mogą być lekarstwem na problemy związane z wyprawami do sklepów stacjonarnych. Respondenci podkreślają liczne zalety internetowych zakupów. Najwięcej z nich wskazuje na uniknięcie tłoku w sklepie (83 procent) oraz oszczędność czasu (81 procent). W przypadku nietrafionego prezentu, 67 procent respondentów doceniło możliwość zwrotu. 74 procent z kolei zwraca uwagę na otrzymanie zwrotu kosztów przesyłki. To istotna uwaga, gdyż wciąż nie jest normą wśród polskich sklepów zwracanie kosztów wysyłki.

Zostaw odpowiedź