fbpx

70% internautów korzysta z reklam online

IRCenter zaprezentowało bardzo ciekawe wyniki badań dotyczących postaw użytkowników sieci względem reklamy internetowej. W natłoku opracowań wartości rynku internetowego tego typu badanie wydaje się być świeże i oryginalne.

Zobaczmy więc co myślą o reklamie internetowej polscy użytkownicy sieci.

 

 

AdvertTracking to realizowana przez IRCenter i ResearchNow propozycja długoterminowego spojrzenia na to: kiedy, gdzie i w związku z jakimi branżami Internauci świadomie korzystają z reklam i w jakim stopniu uznają je za pożyteczne.

 

Obserwując polską reklamę internetową przez dobre 10 miesięcy obie firmy doszły do kilku ciekawych konkluzji, które warto mieć na uwadze podczas tworzenia i kupowania kampanii reklamowych:

 

  • Najczęściej wyszukiwaną kategorią produktową jest szeroko pojęty sprzęt elektroniczny (66%). Zaś najpopularniejsze usługi to te, które dotyczą Internetu mobilnego (53%). Zainteresowanie tymi kategoriami osiąga maksimum w grudniu i spada aż do czerwca.
  • Aż 70% internautów korzysta z internetowych reklam – najczęściej korzystają z nich i jednocześnie uznają je za przydatne w newsletterach mailowych i w wyszukiwarce Google (która szczególnie zyskuje na popularności w marcu). Na Facebooku w reklamy chętnie się klika, ale nie są one uważane za bardzo przydatne.

 

  • Jak na razie nie nadszedł jeszcze czas na reklamy w aplikacjach mobilnych, które tracą na popularności przede wszystkim w trakcie świąt Bożego Narodzenia. Z drugiej strony największą popularnością cieszą się za to podczas Wielkanocy.

 

  • Wśród użytkowników reklam najlepszy czas na zakupy to listopad (przygotowania przez Bożym Narodzeniem).

 

 

Zostaw odpowiedź