fbpx

70zł na spożywkę w polskim Internecie

Handel spożywką w polskim e-commerce ostro przyspiesza. Ostatnie trzy lata w polskiej e-spożywce minęły pod znakiem potężnych wzrostów, ale jak podaje Gemius najlepsze dopiero przed nami.

Już teraz średni spożywczy koszyk zakupowy polskiego e-konsumenta wynosi 70zł. To niemal dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż dwa lata temu – donosi Gemius.

 

Badania zorganizowano na zlecenie e-Commerce Polska. Realizacja metodą CAWI nastąpiła na grupie 1500 internautów, niestety powyżej 15 roku życia. Zawsze w takich wypadkach rodzi się pytanie, dlaczego firmy badawcze decydują się na korzystanie z respondentów nie do końca uprawnionych do zakupów w sieci. Jedyne wyjaśnienie to znacząco łatwiejszy dostęp celem uzyskania wymaganej próby badawczej.

 

Skoro krytyka metodologii za nami to zerknijmy w statystyki. Ciekawostką jest rozkład płci w badanej grupie. Okazuje się, że spożywkę w sieci chętnie kupują mężczyźni – różnica między oboma płciami wyniosła tylko 3%. Blisko co trzeci klient internetowych sklepów spożywczych ma wyższe wykształcenie oraz ocenia swoją sytuację materialną jako co najmniej „średnią”.

 

To nie jedyne zaskoczenie w kwestii płci w badaniu:

„Badanie dostarcza również informacji o tym, ile miesięczne polscy internauci wydają na produkty spożywcze w sieci. Okazuje się, że średnio 70 zł., przy czym mężczyźni wydają 93 zł., a panie 52 zł.”

 

Wśród trzech najlepiej rozpoznawalnych marek respondenci wymienili:

  • alma24.pl – 17%
  • etesco.pl – 16%
  • e-piotripawel.pl – 1%

 

Jeśli chodzi o źródła wiedzy respondentów to Gemius wspomniał o nich dość zdawkowo:

„Wiedzę o produktach spożywczych dostępnych w sieci badani czerpią od rodziny, znajomych i przyjaciół (85 proc. internautów), z wyszukiwarki Google (83 proc.) oraz stron sklepów internetowych (78 proc).”

Zostaw odpowiedź