fbpx

74 miliony euro Sarenzy na rozwój

Internetowy rynek obuwia i akcesoriów rośnie w szybkim tempie, a wraz z nim dwaj potężny europejscy gracze: Zalando i Sarenza. Dziś ten drugi przypomniał o swoim istnieniu po raz kolejny informując o nadchodzących, bardzo grubych inwestycjach.

Żarty się skończyły, 74 miliony euro do wydania wiszą w powietrzu.

 

 

Tak duże pieniądze francuski sklep internetowy znalazł w swoje ojczyźnie. Pozyskanie kapitału nastąpiło od czterech inwestorów, dwóch spółek: HLD, Publicznego Banku Inwestycyjnego (BPI France) i dwóch prywatnych inwestorów, w tym rodziny Philippe Foriel-Destezet.

 

Jak zostaną spożytkowane?

„Rozpoznawalność marki we Francji osiągnęła poziom 75%, natomiast w innych europejskich krajach, w których Sarenza jest obecna, nie przekracza 25%. Dlatego niezbędny był zastrzyk finansowy, który pozwoli umocnić pozycję lidera na rynku francuskim, a także umocnić pozycję Sarenzy na innych, europejskich rynkach”

 

 

Sprzedaż Sarenzy w 2013 roku wyniosła 150 milionów euro, zaś w ciągu 7 lat zwiększyła się 30-krotnie. Nie dziwią więc słowa uznania ze strony inwestora:

„Jednym z głównych celów Publicznego Banku Inwestycyjnego jest wspieranie najlepszych firm z branży e-commerce, zwłaszcza w zakresie handlu internetowego. Co więcej, Stéphane i Hélène są wyjątkowymi przedsiębiorcami, dlatego decyzja o wsparciu Sarenzy była dla nas oczywista”. – stwierdził Jean d’Arthuys z Publicznego Banku Inwestycyjnego.

 

 

Pozostaje nam jedynie zazdrościć skali i celów publicznych inwestycji we Francji.  

 

 

Zostaw odpowiedź