Jak donosi eMarketer cytując badania agencji reklamy cyfrowej zlecone przez STRATA Facebook to w USA najpopularniejszy reklamobiorca kampanii w social media.
9 na 10 dolarów wydanych na social media w USA trafia do spółki giełdowej Marka Zuckerberga. To chyba żadne zaskoczenie – dużo ciekawiej jest na dalszych pozycjach.
A właściwie najciekawiej jest pod sam koniec rankingu najpopularniejszych wśród reklamodawców portali social media. Wyniki pokazują, że reklamodawcy w równy sposób traktują zarówno Google+ jak i Pinteresta. To świetna wiadomość, dla portalu Pinterest rzecz jasna.
Zaskakująco dobrze wypadł także Twitter (53% wskazań), który mocno depcze po piętach drugiemu w rankingu YouTube’owi (55% wskazań).
Drugą ważną informacją jest procent budżetu przeznaczany na reklamę social media. Tutaj zaskoczenia nie ma – do 10% budżetu to najpopularniejsze wskazanie, które wybrało 9 na 10 reklamodawców. Wśród pozostałych nikt nie zdecydował się przeznaczyć na social media więcej niż 25% całego budżetu.