fbpx

93% Polaków deklaruje multiscreening

Blisko co trzeci badany zadeklarował, że kupuje przez Internet produkty, które widzi w telewizji.

A  blisko połowa sprawdza w ten sam sposób informacje jakie zasłyszy w telewizji. Oznacza to, że praktycznie każdy właściciel smartfona w Polsce nie odkłada go na półkę, gdy ogląda telewizję. Tym, którzy nie chcą przeglądać całego badania prezentujemy skrót wniosków.

 

Z badania można wyciągnąć kilka interesujących wniosków:

  • Im młodsze osoby tym mniej chętnie oglądają telewizję
  • Rośnie odsetek osób, które korzystają z kilku ekranów na raz
  • Skokowo rośnie liczba osób korzystający ze smartTV
  • Skokowo rośnie liczba osób korzystający z internetu w smartfonie
  • Po wielkich spadkach powoli do łask wracają tradycyjne media: prasa, radio, TV
  • Skokowo rośnie liczba osób oglądających filmy online
  • Sprawdzanie poczty e-mail to wciąż najważniejsza czynność online obok robienia zakupów przez Internet
  • Najczęściej łączymy ze sobą oglądanie telewizji i surfowanie po Internecie – szukamy informacji zasłyszanych w TV na stronach www, sprawdzamy ceny, a nawet kupujemy

 

Pełny raport dostępny jest tutaj:

https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2019/04/IABPolska_TV_WWW_RazemLepiej_20190405_raport.pdf

 

O badaniu:

Na potrzeby raportu przeprowadzano badanie CAWI użytkowników internetu w wieku 15 i więcej lat. Badana próba jest reprezentatywna ze względu na płeć, wiek i częstotliwość korzystania z sieci Badanie zrealizowano w październiku i listopadzie 2018 roku.

Dobór próby: RTS/ROS; wielkość próby: N=1627

Rekrutacja: Cyfrowy Polsat, Ringier Axel Springer Polska, Telewizja Polska, Wirtualna Polska

Realizacja: WebAnkieta

 

O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny oraz AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ, IAB Internet Week). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu. IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club.

Zostaw odpowiedź