fbpx

97 procent polskich menedżerów korzysta z LinkedIna

Badania dr Pawła Korzyńskiego z Akadamii Leona Koźmińskiego dowodzą, że polscy menadżerowie są na bieżąco w social media.

Miejsca, w których przebywają w Internecie Polscy menadżerowie to cenny kąsek informacyjny praktycznie dla każdego – od reklamodawców do HR-owców. Badanie dr Korzyńskiego prowadzone były aż przez pięć lat. Sprawdzał on w jaki sposób polscy liderzy korzystają z mediów społecznościowych. Badania prowadził na grupie kilkuset prezesów i dyrektorów z takich krajów, jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Rosja, Chiny, Niemcy oraz Polska.

Badanie dowiodło, że wśród polskich menedżerów i dyrektorów 97 proc. używa serwisu LinkedIn. Blisko jedna piąta korzysta natomiast z Facebooka, co pokazuje, że portal Marka Zuckerberga nie jest miejscem dla osób obsadzających najwyższe stanowiska. Trzecią pod względem popularności wśród polskich liderów platformą jest Goldenline, którego używa 18 proc. respondentów, co pokazuje, że polska platforma jest praktycznie martwa, jeśli chodzi o budowanie kontaktów zawodowych. Po 8 procent respondentów korzysta z portali XING (niemiecki serwis zawodowy), Google+ i Twitter. O ile nie dziwi słaby wynik Google+ to zaskakuje bardzo słaby rezultat Twittera, który uchodzi za światowe medium online dla współczesnych elit. Lekko ponad połowa badanych ma konto tylko w jednym z wyżej wymienionych portali, zaś jedna czwarta korzysta z dwóch serwisów. Jedynie 13 procent korzysta z aż trzech.

Na tle innych krajów ostatni rezultat nie powala. Wg badań Korzyńskiego za granicą wygląda to odwrotnie – najczęściej liderzy używają dwóch lub trzech portali – takiej odpowiedzi udzieliło po 31 procent ankietowanych.

 

Metodologia badań opisanych w publikacji dr. Pawła Korzyńskiego:

1. Badanie pilotażowe polegające na przeprowadzeniu w październiku 2011 roku dwunastu wywiadów z osobami na stanowiskach dyrektorskich z międzynarodowych korporacji z Chin, Francji, Niemiec, Polski, Sri Lanki, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Badanie pilotażowe dotyczyło wykorzystywania internetowych platform społecznościowych w sprawowaniu funkcji lidera.

2. Badanie użyteczności platform zrealizowane przez autora w październiku i listopadzie 2011 roku na próbie 113 osób na stanowiskach menedżerskich i dyrektorskich w Australii, Chinach, Francji, Niemczech, Rosji, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Realizację projektu wspierała firma Towers Watson.

3. Badanie komunikacji i zaangażowania przeprowadzone przez autora we wrześniu i listopadzie 2012 roku na próbie 194 osób na stanowiskach menedżerskich i dyrektorskich z firm z listy „Fortune 500“ w Stanach Zjednoczonych. Realizację projektu wspierała firma Towers Watson.

4. Międzynarodowe badanie kariery przeprowadzone przez autora w październiku i listopadzie 2012 roku na próbie 206 menedżerów w Australii, Chinach, Francji, Niemczech, Rosji, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

5. Polskie badanie kariery zrealizowane przez autora w marcu i kwietniu 2016 roku na próbie 206 menedżerów, dyrektorów i prezesów firm z Polski.

6. Projekt Budowa Teorii Ograniczonego Przywództwa, podczas którego w lipcu i sierpniu 2016 roku zostały przez autora zebrane dane od 113 osób na stanowiskach menedżerskich i dyrektorskich z Polski oraz od ich przełożonych i współpracowników (517 osób). Projekt był realizowany w ramach grantu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki.

Zostaw odpowiedź