fbpx
about-you_2

About You z 60 procentowym wzrostem przychodów, ale niemiecki e-commerce zwalnia?

Niemiecka Grupa Otto zaliczyła kolejny udany rok, a najlepiej pączkuje konkurent Zalando, czyli About You.

Rok 2020 Grupa Otto zamknęła z kolejnym wzrostem na poziomie 5.5 procenta, co przełożyło się na 8,1 miliarda euro obrotów w roku finansowym 2019 / 2020. Ubiegły rok Niemcy zamknęli z wynikiem 7,7 miliarda euro i wszystko wskazuje na to, że gdyby nie ich nowy sklep internetowy About You biznes stanąłby w miejscu. Podczas, gdy najwięksi konkurenci, czyli Zalando i Amazon nadal rosną w Niemczech. Zastanawiające też, że Otto milczy o wynikach BonPrixa, dotychczas swojego sztandarowego e-commercowego przedsięwzięcia.

Dynamika wzrostu nie powala, ale wystarczyła aby wykrzesać kolejne 400 milionów euro. Jak na tle konkurencji wypadła Grupa Otto? Wyniki innych sklepów za ubiegły rok nie są jeszcze znane, ale Amazon tylko w Internecie wycisnął w 2018 roku ponad 9 miliardów euro. Podczas gdy Otto realizuje przez e-commerce góra 1/3 swoich obrotów. Tak czy inaczej, wystarcza mu to aby być w TOP3 największych niemieckich sklepów i wyprzedzać nawet Zalando na ojczystej ziemi.

Czy dynamika 5 procent powinna Otto martwić? Raczej tak, gdyż MediaMarkt praktycznie je podwoił i to na super trudnym rynku RTV, zaś Lidl rozkręcił biznes e-commerce praktycznie od zera w ciągu roku i wskoczył do TOP10 w 2018. Z ostatecznymi wnioskami należy poczekać aż inne sklepy ujawnią swoje wyniki finansowe, gdyż zawsze istnieje możliwość, że zwiastun niemieckiego kryzysu nie jest tylko „chwilowym spowolnieniem”. Jak szczególnie mocno życzyliby sobie tego politycy w Polsce w tym niezwykle ważnym, bo wyborczym roku.

Zostaw odpowiedź