fbpx

AdAge: każdy dziś musi mieć strategię dla urządzeń mobile

Jon Steinberg, właściciel innowacyjnego przedsiębiorstwa BuzzFedd, które bada social media postawił na łamach AdAge jednoznaczną hipotezę.

“Posiadanie dzisiaj strategii dla urządzeń mobile, jest jak posiadanie 20 lat temu strategii dla laptopów”. Prawda jest taka, że dla e-commerce nie robiło wielkiej różnicy, czy klient korzystał z laptopa lub desktopa. Co innego gdy mowa o małych urządzeniach mobilnych z kilkucalową przekątną ekranu.

Steinberg przewiduje, że przy dalszej dynamice rynku urządzenia mobilne przejmą większość ruchu w sieci – ich udział może sięgnąć nawet 80% – co ma sens, wystarczy spojrzeć na dzisiejszego newsa o big data.

Już dziś w USA udział ruchu urządzeń mobilnych wzrósł z 20% do 40% – w ciągu 12 miesięcy. Warto jednak zaznaczyć, że Steinberg pisząc o ruchu mobilnym najpewniej ma także na myśli urządzenia większe od smartfonów.

Na marginesie tego newsa muszę wspomnieć, że ilość informacji o rynku mobile wprost wylewa się z branżowej prasy w Polsce i za granicą. Niestety, praktycznie nigdy przy publikacji statystyk o ruchu mobilnym nie informuje się o szczegółowej metodologii prowadzenia badań – stąd pojawiają się niemałe rozbieżności.

Zostaw odpowiedź