fbpx

Adblock Plus uruchamia platformę sprzedaży reklam

To musiało nastąpić wcześniej czy później. Trudno było sobie wyobrazić, aby użytkownicy Adblocka Plus chcieli cokolwiek dołożyć do jego istnienia.

Nierozumiejący ekosystemu tworzenia treści internetowych, a przy tym roszczeniowo nastawieni użytkownicy przekonani o swojej wyjątkowości i prawie dostępu do dowolnych treści bez reklam to tylko jeden z elementów, który popchnął Adblocka Plus w ramiona reklamodawców. Kolejnym problemem były roszczenia zgłaszane przez wydawców, którzy zmagali się z coraz mniejszymi wpływami z reklam internetowych, przy czym zarówna liczba odsłon jak i liczba wizyt nieustannie rosły.

Eyeo GmbH, firma stojąca za Adblock Plus postanowiła zmienić strategię wybiórczego przepuszczania reklam pojedynczych wydawców w zamian za profity finansowe i otworzyła specjalną platformę „The Acceptable Ads Platform”, której celem jest otwarcie się na jak najszersze grono reklamodawców – naturalnie tych, którzy spełniają wymagania programu. Naturalnie, nie ma nic za darmo, dlatego, z ceny sprzedawanych reklam 80 procent pozostanie w kieszeni wydawców, zaś 20 procent zostanie rozdzielone między Eyeo, oraz firmy, które pomagają sprzedawać reklamy czyli przede wszystkim Google, ale także ComboTag oraz AppNexus.

Platforma, jak na razie w wersji beta, działa raptem miesiąc, ale już zdążyła zdobyć olbrzymią popularność. Korzysta z niej już około 700 firm, wliczając wydawców, reklamodawców oraz sieci reklamowe, które pośredniczą w sprzedaży. Liczba reklamodawców na ten moment wynosi około 70.

Szczegóły programu, w tym kryteria akceptowanych reklam, dostępne są tutaj:

https://adblockplus.org/acceptable-ads#criteria-general

Zostaw odpowiedź