To musiało nastąpić wcześniej czy później. Trudno było sobie wyobrazić, aby użytkownicy Adblocka Plus chcieli cokolwiek dołożyć do jego istnienia.
Nierozumiejący ekosystemu tworzenia treści internetowych, a przy tym roszczeniowo nastawieni użytkownicy przekonani o swojej wyjątkowości i prawie dostępu do dowolnych treści bez reklam to tylko jeden z elementów, który popchnął Adblocka Plus w ramiona reklamodawców. Kolejnym problemem były roszczenia zgłaszane przez wydawców, którzy zmagali się z coraz mniejszymi wpływami z reklam internetowych, przy czym zarówna liczba odsłon jak i liczba wizyt nieustannie rosły.
Eyeo GmbH, firma stojąca za Adblock Plus postanowiła zmienić strategię wybiórczego przepuszczania reklam pojedynczych wydawców w zamian za profity finansowe i otworzyła specjalną platformę „The Acceptable Ads Platform”, której celem jest otwarcie się na jak najszersze grono reklamodawców – naturalnie tych, którzy spełniają wymagania programu. Naturalnie, nie ma nic za darmo, dlatego, z ceny sprzedawanych reklam 80 procent pozostanie w kieszeni wydawców, zaś 20 procent zostanie rozdzielone między Eyeo, oraz firmy, które pomagają sprzedawać reklamy czyli przede wszystkim Google, ale także ComboTag oraz AppNexus.
Platforma, jak na razie w wersji beta, działa raptem miesiąc, ale już zdążyła zdobyć olbrzymią popularność. Korzysta z niej już około 700 firm, wliczając wydawców, reklamodawców oraz sieci reklamowe, które pośredniczą w sprzedaży. Liczba reklamodawców na ten moment wynosi około 70.
Szczegóły programu, w tym kryteria akceptowanych reklam, dostępne są tutaj: