fbpx
adidas logotyp

Adidas dominuje w e-commerce – 5,5 miliarda euro w Internecie!

Transformacja Adidasa w nowoczesną firmę internetową robi niesamowite wrażenie – Niemcy są już na 36 miejscu największych sprzedawców w globalnym e-commerce.

Według raportu finansowego za drugi kwartał 2019 roku Adidas urósł w Internecie o 37 procent! A to oznacza, że jego obroty tylko w jednym kwartale wyniosły ponad 5,5 miliarda euro – co jest wynikiem o 300 milionów lepszym niż rok temu. Co ciekawe, niektórzy inwestorzy są zawiedzeni, gdyż jest to wynik poniżej najbardziej optymistycznych prognoz analityków.

Jak twierdzi Internet Retailer „problemy” Adidasa wynikały z rosnących kosztów dostaw z Azji do Stanów Zjednoczonych, które pozostają zdecydowanie największym rynkiem dla Niemców spod znaku trzech pasków. Mówi się, że problemy logistyczne mogły kosztować producenta obuwia i ubrań nawet 2 punkty procentowe wzrostu dynamiki. A to oznacza kilkadziesiąt milionów euro lekką ręką!

Wygląda więc na to, że fabryki Adidasa nie dają sobie rady z popytem na produkty. To się nazywa sukces w erze nadprodukcji. Dłonie same składają się do braw. Pomimo to Niemcy martwią się o wojnę celną między USA a Chinami – z wiadomych już względów –obroty Adidasa w USA to 45% całkowitych przychodów.

Chociaż zwykło uważać się, że wszystkie ubrania powstają w Chinach, to w przypadku Adidasa jest to tylko 20 procent całkowitej produkcji, a sam tylko rynek chiński generuje 25 procent obrotów, co pokazuje, że Chiny już nie są tanim krajem produkcyjnym ale pełnoprawną światową gospodarką.

Zostaw odpowiedź