fbpx

Adidas rezygnuje z wizerunku Suareza

Co do tego, że ugryzienie urugwajskiego napastnika przejdzie do historii futbolu, nie było ani przez moment grama wątpliwości. Teraz już wiadomo, że pierwszym poszkodowaną wizerunkowo firmą jest oficjalny sponsor MŚ 2014 – niemiecki Adidas.

Wystarczy zerknąć na plakaty reklamujące Adidasa na brazylijskiej Copacabanie.

 

 

W pewnym sensie ludzie, którzy zdecydowali o takiej formie przedstawienia wizerunku Suareza, są sami sobie winni. Plakaty z wściekłą twarzą Suareza prezentującą pełne uzębienie napastnika angielskiego Liverpoolu stały się międzynarodową atrakcja turystyczną dla fanów piłki nożnej, którzy zdecydowali się odwiedzić Brazylię.

 

Zdjęcie Suareza gryzie turystów w ramiona, dłonie, głowy, zaś Facebook puchnie od tego typu fotografii niosąc w świat wizerunek Adidasa, jako firmy, która naraża na śmieszność swój wizerunek marki dla profesjonalistów.

 

W efekcie całej sytuacji rzecznika prasowa Adidasa poinformowała, że Adidas nie ma planów dalszego wykorzystywania jego wizerunku w ramach aktualnych Mistrzostw Świata. Same plakaty są pospieszne zdejmowane i zastępowane wizerunkami innych piłkarzy związanych z marką Adidas.

 

Czy Adidas miał plan dalszego wykorzystywania wizerunku Suareza? Raczej nie, drużyna Urugwaju zakończyła swój występ w Brazylii, zaś niemiecki potentat sprzętu sportowego dysponuje talią wielu piłkarskich asów, którzy wciąż są w grze.

 

Tak czy inaczej, trudno nie odnieść wrażenia, że Adidas decydując się na pokazanie agresywnego wizerunku urugwajskiego piłkarza znanego od wielu lat z kontrowersyjnych zachowań, po części sam wywołał kryzys PR-owy. Na szczęście, kibice w Brazylii są w znakomitych nastrojach.

 

Zostaw odpowiedź