fbpx

Agito polskim Amazonem?

Polski światek e-commerce obiegły informacje jakoby Agito, sklep internetowy, który został kupiony przez właściciela Grupy Allegro miał pójść w ślady samego Amazona i otworzyć swoją domenę dla innych sprzedawców.

Ponadto, Agito wykonało ruchy na rynku zakupowym.

 

 

Nowy nabytek Agito to sklep Stendi, który sprzedaje markową odzież i obuwie. Jak na razie nie wiadomo, czy sklep stanie się pierwszym klientem nowej platformy Agito, czy też pozostanie niezależną jednostką operacyjną.

 

Po co Agito to całe zamieszanie z wchodzeniem w buty Amazona? Wbrew pozorom ma to sens. W sytuacji, gdzie Amazon widzi wśród Polaków wyłącznie pracowników, a nie klientów, to właśnie Grupa Allegro ma największy finansowy i marketingowy potencjał. Agito dokłada do tego potencjał logistyczny, który właśnie jest dodatkowo dozbrajany zarówno pod kątem automatyzacji, jak i większej powierzchni magazynowej.

 

Drugim argumentem podążania w stronę Amazona jest, jak wynika z wypowiedzi przedstawicieli Agito, chęć wejścia w specjalistyczne nisze. W tym celu Agito zechce skorzystać z wiedzy, doświadczenia i opisów produktów jakie wytworzyli do tej pory właściciele małych renomowanych w swoich branżach sklepów internetowych.

 

To ta trudniejsza część – łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale z Allegro już się udało.

 

1 komentarz

  1. MIKe 03-09-2014

Zostaw odpowiedź