fbpx

Agora i TVN w kłopotach

Jeśli współpracujecie z którąś z powyższych firm nie ma lepszego momentu na negocjacje stawek reklamowych. Obie przeżywają trudności związane z kurczącym się rynkiem reklamy w Polsce. I to pomimo polskiego Euro 2012.

Prognozy TVNu głoszą spadek wpływów reklamowych na poziomie 6-9%. Zarząd potraktował je na tyle poważnie, że w I półroczu zdecydowano się zwolnić 70 osób oraz podjęto inne działania potocznie określane jako “cięcia kosztów”. Pomimo to, jak podaje Rzeczpospolita, TVN wypracował zysk operacyjny w II kwartale na poziomie 125,6 mln złotych.

Gorzej wiedzie się Agorze, jej zysk operacyjny w II kwartale to raptem 2,3 miliona złotych (spadek o ponad 90%). Zarząd spółki podjął bardzo dotkliwe kroki – pracę w Agorze straci nawet 250 osób, czyli ponad 10% wszystkich zatrudnionych. Ponadto władze Agory planują wdrożyć w życie niemniej drakońskie metody kontroli wydatków swoich pracowników.

 

Zaskakujące jest, że spółki, które kierują swoją ofertę do zamożniejszej i lepiej wykształconej części społeczeństwa mają tak poważne problemy z utrzymaniem się na powierzchni w czasie, gdy ledwo co spowolnienie gospodarcze puka do polskich drzwi, a kryzys jeszcze nam nie grozi.

Zostaw odpowiedź