fbpx
alibaba.com, alibaba zakupy, zakupy na alibaba

Alibaba coraz intensywniej działa na polu rozrywki

Chiński gigant e-commerce zaczyna inwestować coraz większe kwoty w cyfrową rozrywkę. Na tym polu kluczowa jest treść – dlatego spółka Jacka Ma rozpoczęła na ten temat rozmowy z największymi dystrybutorami filmowymi na świecie.

Jak informuje Puls Biznesu, od początku tego roku Alibaba agresywnie zwiększa sprzedaż treści rozrywkowych dla chińskich konsumentów za pośrednictwem swoich dekoderów.

W marcu zakupiono pakiet kontrolny w ChinaVision Media Group, producencie treści filmowych i telewizyjnych, co wiązało się z wydatkiem w kwocie 804 mln USD. Miesiąc później największa firma e-commerce z Państwa Środka zakupiła 18,5 procent udziałów w chińskiej stronie online streaming video – Youku Tudor.

W lipcu udało się z kolei nawiązać współpracę ze studiem Lions Gate Entertainment Corp, posiadającym na koncie kinowy hit “Igrzyska śmierci”. Stacja CNN Money spekuluje, że umowa może być wstępem do zainwestowania przez Chińczyków sporych sum w wytwórnię.

Alibaba szuka nowych źródeł zysków i wchodzi w zupełnie nowy obszar biznesu, który ma ogromny potencja

powiedział Gordon Chang, ekspert przemysłu telewizyjnego, cytowany przez TVNBiS.pl

Według szacunków Pulsu Biznesu, od marca Grupa Alibaba przeznaczyła na inwestycje w przemyśle rozrywkowym już ponad 3 mld USD.

Zostaw odpowiedź