fbpx
alibaba

Alibaba: do końca roku będziemy mieli miliard użytkowników

Gdyby Alibaba otworzyła portal społecznościowy Mark Zuckerberg prawdopodobnie osiwiałby w ciągu tygodnia.

Liczba użytkowników Facebooka przekroczyła 2,5 miliarda, a mówimy tu o darmowym portalu społecznościowym o globalnym zasięgu. Z kolei grupa Alibaba to zespół wyspecjalizowanych stron e-commerce. Mimo zasadniczej różnicy między oboma markami Alibaba ogłosiła, że przekroczenie liczby 1 miliarda użytkowników to tylko kwestia czasu. A czas ten nastąpi około 2024 roku.

Różnice między oboma portalami wynikają także z zasięgu geograficznego. Alibaba poinformowała, że z owego miliarda przytłaczająca część użytkowników będzie mieszkańcami Chin. A to oznacza, że chiński biznes będzie bazował głównie na zmianach w obrębie chińskiej gospodarki i stopniowym awansie cywilizacyjnym państwa środka. Już dziś 730 milionów użytkowników stron z grupy Alibaba pochodzi z Chin, zaś 130 milionów to osoby z innych krajów.

Zastanawiające jest jakie proporcje przybierze zbiór użytkowników chińskiego portalu w nadchodzących latach. Czy zmieni się on na na niekorzyść Alibaby, która czyni wiele starań, aby stać się międzynarodowym koncernem? Czy też Jack Ma odniesie sukces w Europie i uczyni ze swojego koncernu prawdziwie globalną gwiazdę e-commerce, która przyćmi Amazona?

Dalekosiężne przewidywania mówią o tym, że w 2036 roku chiński gigant zdobędzie kolejny miliard użytkowników i będzie zatrudniał 100 milionów pracowników. Ale są to tak daleko idące przewidywania, że warto z nich korzystać wyłącznie w dyskusjach przy otwartym wieczorową porą barku.

Wspominaliśmy też, że Alibaba coraz poważniej naciska na północno amerykański rynek, a więc serce dochodów Amazona. Wspominaliśmy już o tym, że Aliexpress stopniowo umożliwia sprzedawcom z różnych krajów sprzedaż swoich towarów w Chinach. AliExpress nie chce być tylko bliżej europejskich konsumentów, ale także bliżej europejskich sprzedawców. Na początek do jednego z największych marketplace’ów świata mogą dołączyć sklepy internetowe z:Hiszpanii, Włoch, Turcji, Rosji.

Alibaba otwiera podwoje dla amerykańskich sprzedawców

Zostaw odpowiedź