fbpx

AliBaba inwestuje 206 mln dolarów w konkurenta Amazona – serwis ShopRunner

Chińska AliBaba, która w ubiegłym roku stała się największą platformą e-commerce na świecie, nie zmniejsza tempa swojego rozwoju. Portal VentureBeat poinformował o zainwestowaniu przez giganta 206 mln dolarów w amerykańską platformę ShopRunner.

ShopRunner jest działającym na terenie USA płatnym klubem zakupowym, który oferuje swoim klientom darmowy, 48 h transport, brak minimalnej wartości zamówienia oraz bezkosztowe zwroty zakupionych towarów.Wśród partnerów serwisu można znaleźć czołowe amerykańskie e-sklepy, które reprezentują niemal wszystkie handlowe branże (od motoryzacji, przez odzież, obuwie, kosmetyki, na zabawkach, elektronice oraz książkach kończąc). Korzystanie z klubu jest płatne. Roczne członkostwo kosztuje 79 dolarów, a miesięczne – 8,95 dolara. Dodajmy, że model biznesowy nowego nabytku AliBaby jest identyczny do tego, na jakim opiera się funkcjonowanie chińskiego Tmall.com, który znajduje się już w portfolio giganta.

Marki premium z USA pokroju American Eagle, Anne Klein, Brooks Brothers, Domino, ESPN czy GNC wykorzystują ShopRunnera do kompleksowej obsługi swojej sprzedaży online. Z tego punktu widzenia, mimo wciąż bardzo silnej pozycji w Stanach, transakcja Alibaby jest dla Amazona bardzo czytelnym sygnałem o rosnących aspiracjach azjatyckiego molocha. Dodajmy, że chińska firma rozważa obecnie wprowadzenie akcji spółki do obrotu giełdowego.

Zostaw odpowiedź