fbpx

Alibaba inwestuje w chińskiego YouTube’a – serwis Youku

Gigant chińskiego e-commerce poinformował o zainwestowaniu kwoty 1,22 mld dolarów w serwis Youku, specjalizujący się w udostępnianiu treści wideo.

Dzięki tej transakcji, Alibaba stała się posiadaczem pakietu 16,5 proc. akcji najpopularniejszego w państwie środka serwisu, specjalizującego się w hostingu materiałów wideo. Za jedną akcję zapłacono 30,50 dolara, czyli więcej niż w ramach obecnego kursu spółki notowanej na nowojorskiej giełdzie, równego kwocie 24,14 dolarów.

To kolejny wielki zakup firmy, założonej przez Jakcka Ma. W roku ubiegłym grupa Alibaba stała się posiadaczką chińskiego klona serwisu Twitter – Sina Weibo.

Dlaczego akurat serwis Youku? Wydaje się, że to kolejny fragment układanki, jaką od dłuższego czasu w wyniku kolejnych akwizycji próbuje ułożyć Alibaba. Dzięki kupnie udziałów w serwisie, koncern zyskuje dostęp do klientów  którzy korzystają z niego nie tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach, ale również na urządzeniach mobilnych i smart TV (notabene Alibaba posiada własny system operacyjny dla tego typu urządzeń).

Ponadto według wielu dostępnych prognoz i eksperckich analiz, rynek internetowego wideo ma przed sobą bardzo dobre perspektywy rozwojowe. Nie trzeba dodawać, że kwestią czasu pozostaje wykorzystanie potencjału audiowizualnych zasobów Youku do napędzania internetowej sprzedaży.

Transakcja została przeprowadzona przez Alibaba i fundusz private equity, Yunfeng Capital kontrolowany przez Jacka Ma. Oba podmioty posiadają obecnie 18,5 proc. akcji Youku.

Przypomnijmy, że chińska Alibaba ma wkrótce zadebiutować na nowojorskiej giełdzie, a ostatnio firma stała się posiadaczem sieci stacjonarnych supermarketów i domów towarowych.

Zostaw odpowiedź