fbpx
alibaba.com, alibaba zakupy, zakupy na alibaba

Alibaba inwestuje w stacjonarne supermarkety i domy towarowe

Reuters poinformował dzisiaj o inwestycji, jaką największa, chińska spółka e-commerce poczyniła w firmę Intime Retail Group, która w Państwie Środka jest właścicielem domów towarowych i supermarketów. Wartość transakcji to około 692 mln dolarów.

To przejęcie oznacza dla chińskiego e-commerce jedno. Dotychczasowy silny gracz z przestrzeni wirtualnej próbuje połączyć sprzedaż tradycyjną z zakupami internetowymi.

W ramach transakcji, chińska spółka zakupi 220,5 mln akcji Intime Retail Group za około 220 mln USD oraz stanie się posiadaczem obligacji zamiennych na akcje tej spółki

Być może Alibaba poprzez tą akwizycję, chce ograniczyć efekt ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline) czyli zjawisko „sprawdzam produkty w sieci, kupuję w sklepie stacjonarnym”?

Zdecydowanie częściej obserwujemy bowiem na światowych rynkach trend odwrotny – duże sieci handlu stacjonarnego “wchodzą” do internetu. Stąd też, opisywana transakcja budzi niemałe zaskoczenie wśród rynkowych obserwatorów.

Wygląda zatem na to, że obok rozwijania wielu projektów internetowych (serwis streamingowy z muzyką, serwis społecznościowy, OS na smart TV), generujących ruch do witryn z grupy Alibaba, chiński gigant nie zapomina również o tradycyjnym handlu i najwyraźniej widzi w nim swojego dużego sprzymierzeńca. Czyżby Alibaba wiedziała o czymś, co jest jeszcze tajemnicą dla Amazona i eBaya?

Zostaw odpowiedź