fbpx
alibaba

Alibaba otwiera podwoje dla amerykańskich sprzedawców

Alibaba coraz poważniej naciska na północno amerykański rynek, a więc serce dochodów Amazona.

Wspominaliśmy już o tym, że Aliexpress stopniowo umożliwia sprzedawcom z różnych krajów sprzedaż swoich towarów w Chinach. AliExpress nie chce być tylko bliżej europejskich konsumentów, ale także bliżej europejskich sprzedawców. Na początek do jednego z największych marketplace’ów świata mogą dołączyć sklepy internetowe z:Hiszpanii, Włoch, Turcji, Rosji.

Teraz Alibaba, czyli hurtowa B2B gałąź całej grupy oficjalnie poinformowała, że zezwoli amerykańskim przedsiębiorcom na uczestnictwo w największym globalnym marketplace.

Informację podał do wiadomości Reuters, jest więc pewna i potwierdzona u źródła. Nowe otwarcie dotyczy nie tylko Amerykanów, a raczej nie tylko tych z USA. Alibaba wchodzi na tamten kontynent z rozmachem i zaprasza także Kanadyjczyków.

Jednocześnie Chińczycy ogłosili, że przyjmują zgłoszenia przedsiębiorców z Brazylii, a więc Ameryki Południowej i z drugiego końca świata, ale po sąsiedzku – z Indii. A to oznacza, że Alibaba zmienia się w prawdziwy międzynarodowy tygiel, a przynajmniej chciałoby. Dzisiejszy rynek B2B w e-commerce wcale jest tak olbrzymi – większy niż mogłoby się wydawać i z pewnością ma potencjał aby dalej rosnąć. Jego wielkość szacuje się na blisko 24 biliony dolarów.

Interesująca będzie reakcja prezydenta Trumpa na działania Chińczyków – ciekawe czy je zauważy i podejmie jakiekolwiek działania w celu obrony pozycji Amazona? Biorąc pod uwagę chłodne relacje między Jeffem Bezosem a prezydentem Trumpem raczej nie ma co na to liczyć.

Zaczęło się: AliExpress otwiera się na sprzedawców z Europy

Zostaw odpowiedź