fbpx

AliBaba planuje uruchomienie nowej platformy e-commerce w USA

Amerykański portal finansowy MarketWatch poinformował, że chiński gigant w internetowej sprzedaży szykuje się do ekspansji na terenie Stanów Zjednoczonych.

W uruchomieniu nowej platformy e-sprzedażowej mają mu pomóc dwa zależne od niego serwisy – Vendio i Auctiva.

Zgodnie z opublikowanym, oficjalnym komunikatem “11 Main” ma być witryną, która zaoferuje “interesujące, wysokojakościowe produkty od starannie wyselekcjonowanych dostawców w ramach takich kategorii, jak moda, nowe technologie i artykuły jubilerskie”.

Warto zwrócić uwagę na to, że uruchomienie “11 Main” to kolejny krok, wzmacniający obecność AliBaby w Stanach Zjednoczonych. Na początku października ubiegłego roku, informowałem Was o tym, że AliBaba zainwestowała 206 mln dolarów w amerykański serwis ShopRunner. Przypomnijmy, że jest to działający na terenie USA płatny klub zakupowy, który oferuje swoim klientom darmowy, 48 h transport, brak minimalnej wartości zamówienia oraz bezkosztowe zwroty zakupionych towarów.

To oczywiście niejedyne działania, które podejmuje AliBaba, aby podgryzać swojego największego rywala, czyli Amazona (w tym miejscu znajdziecie porównanie obu gigantów).

Chińczycy podjęli również decyzję o utworzeniu w Stanach swojego działu inwestycyjnego. Poza tym cyklicznie zwiększają liczbę produktów, które Amerykanie mogą zamawiać w ich serwisie.

Nie można również zapominać o tym, że chiński koncern rozważa pozyskanie sporego zastrzyku gotówki w wyniku wejścia na nowojorską giełdę. Szacowana przez analityków agencji Reuters wartość AliBaby to 140 mld dolarów.

Na obecnym etapie, serwis “11 Main” nie został jeszcze uruchomiony. Wiele wyjaśnia napis, jaki znalazł się na witrynie:

Właściciele sklepów rozpakowują się i urządzają. Wkrótce otwieramy.

Nie zabrakło tam również informacji dla e-sprzedawców, którzy chcieliby skorzystać z platformy. W Mensis będziemy z pewnością śledzić losy tego projektu.

Zostaw odpowiedź