fbpx
alibaba-aliexpress

Alibaba w Dzień Singla: blisko 40 miliardów dolarów obrotu!

11 edycja Dnia Singla w Chinach przyniosła nowy przełom – sprzedaż na poziomie 38,5 miliarda dolarów.

To globalny rekord, z którym nie może się równać ani Prime Day organizowany przez Amazona, ani światowy Black Friday (w Internecie Cyber Monday), których wartość wyceniana jest na „skromne” 32 miliardy dolarów (25 za piątek plus 8 za poniedziałek). Chińczycy takie wyniki przebijają w locie – tylko w ciągu pierwszej minuty sprzedali za miliard dolarów – to się nazywa rozmach.

Wyraźnie gorzej poszło konkurentom Alibaby. JD.com uzyskało 23,5 miliarda dolarów, co jest wynikiem identycznym jak w ubiegłym roku. Podczas, gdy Alibaba rok temu uzyskała 31 miliardów dolarów, a więc wyraźnie podbiła tegoroczną stawkę. Najwyraźniej odejście Jacka Ma póki co służy największej na świecie grupie e-commerce.

Podobnie jak w przypadku amazonowskiego Prime Day głównymi dobrami, jakie obrócili Chińczycy były: elektronika, gadżety oraz moda (ubrania, buty, akcesoria odzieżowe). Warto pamiętać, że tak znakomite wyniki Alibaby były możliwe dzięki zaangażowaniu wszystkich portali do niej należących: znanego w Polsce AliExpress, Tmall, który sprzedaje europejskie marki Chińczykom, oraz Taobao, które jest typowym lokalnym sklepem internetowym – prowadzonym rzecz jasna na chińską skalę. W końcu do Alibaby należy także Lazada – sklep, który celuje w obywateli Azji Południowo-Wschodniej. Między innymi: Indonezji, Malezji, Filipin, Singapuru, Tajlandii i Wietnamu.

Podobnie jak Amazon, także Alibaba zaangażowała pop-gwiazdy światowego formatu – między innymi Taylor Swift i Kim Kardashan. Powoli staje się to standardem, który jest niezbędny, aby zainteresować coraz bardziej rozkojarzonych i rozpuszczonych przez marki konsumentów oczekujących niekończącej się rozrywki.

31 miliardów dolarów w jeden dzień? Tak świętuje dzień singla AliBaba!

Zostaw odpowiedź