fbpx
alibaba.com, alibaba zakupy, zakupy na alibaba

Alibaba wchodzi tylnymi drzwiami do amerykańskiego e-commerce

Stało się. Alibaba połączył siły z jedną z największych amerykańskich sieci akcesoriów biurowych Office Depot.

Grupa Alibaba po raz pierwszy podejmuje poważną próbę walki z Amazonem na jego ojczystej ziemi. Na początek, rozsądnie planuje skupić się na rynku business to business. Wraz z Home Depotem Chińczycy planują uruchomienie nowego marketplace’u, w ramach którego amerykański biznes będzie mógł uzyskać dostęp do rynku B2B w USA.

Póki co brakuje jakichkolwiek szczegółów, ale Office Depot miałby zaoferować swoją logistykę, magazyny oraz 1350 placówek sklepowych, które mogą pełnić rolę punktów odbioru. Aby zrozumieć w co gra Alibaba trzeba pamiętać, że 2/3 obrotu Home Depot generują transakcje B2B i to głównie ze strony małego i średniego biznesu.

Dodatkowo, miałby on umożliwiać wystawianie produktów na Alibaba.com, a więc Amerykanie mogliby dzięki nowemu portalowi handlować globalnie i próbować podbijać Azję, a w szczególności Chiny. Jest to więc próba wciągnięcia amerykańskiego biznesu na rodzimy rynek, zanim pojawi się na nim Amazon.

A jest o co się bić, ponieważ wg amerykańskiej komisji handlowej wartość globalnego rynku B2B wynosi blisko 24 biliardy dolarów, zaś sam Amazon ślizga się tylko po jego powierzchni i tak zgarniając 10 miliardów dolarów rocznie. Jednocześnie Jeff Bezos i spółka mocno pracują nad drenowaniem tego rynku, ponieważ zakłada się, że już w 2021 roku Amazon podwoi swoje obroty to kwoty 25 miliardów dolarów rocznie.

Zostaw odpowiedź