fbpx

Allegro drżyj – Amazon rusza w Polsce z Marketplace

Nie tak dawno wspominaliśmy o tym, że Allegro.pl może już niedługo zyskać w Amazonie groźnego konkurenta. Mniejsi i średni sprzedawcy zmęczeni przykręcaniem śruby przez Allegro.pl i największe sklepy w Polsce mają nareszcie możliwość ekspansji na inne rynki.

Czy zachodnia Europa okaże się ziemią obiecaną?

Wszystko zależy od konkurencyjności oferty polskich sprzedawców, ponieważ formalne możliwości sprzedawania w Amazonie przez polskie przedsiębiorstwa są już dostępne. Amazon.com to firma faktycznie globalna – operuje w ponad 180 krajach i posiada na terenie UE blisko 30 centr logistycznych. W Polsce Amazon zainwestował już około 2.5 miliarda złotych i zatrudnił ponad 4000 pracowników, przy czym przymierza się do kolejnego tysiąca.

Dotychczas marketplace działał w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Włoszech. Pozwala on na sprzedawanie zarówno realizując zamówienia z własnego magazynu, jak i poprzez usługę Fulfilment by Amazon, gdzie to Amazon składuje nasze produkty. Dodajmy, że za słoną cenę.

Oferta skierowana do polskich sprzedawców to dopiero początek otwierania się Amazona na nasz rynek. Otóż po polskiej beta wersji Amazon.de powstanie kolejna – Amazon.co.uk. Jak na razie brak konkretnych terminów, ale widać coraz większe zainteresowanie Amazonem polskim rynkiem, a przede wszystkim polskimi sprzedawcami.

Pozostaje kwestia tego, czy Amazon faktycznie jest platformą dla małych i średnich sprzedawców? Z doświadczeń zachodnich sprzedawców można powiedzieć, że Amazon to przede wszystkim domena producentów i marek, którzy mogą sprzedawać bezpośrednio w modelu B2C. Drobni sprzedawcy odgrywają na nim raczej drugorzędną rolę. Jak będzie z polskimi e-przedsiębiorcami?

1 komentarz

Zostaw odpowiedź