Allegro.pl coraz większe

Chociaż gminna plotka głosi, że Allegro.pl nie radzi sobie ostatnio najlepiej bo przeprowadzało w ostatnich miesiącach roszady personalne, to przeczą temu statystyki, jakie zaprezentował wczoraj Gemius.

13 grudnia Allegro będzie obchodziło swoje 15 lecie i ma powody do zadowolenia.

 

 

Blisko sześciu na dziesięciu Internautów w Polsce odwiedza przynajmniej raz w miesiącu portal Allegro.pl. To bez dyskusji najlepszy wynik w polskim handlu internetowym, przed którym należy chylić czoła i pospiesznie zrzucać czapkę. W dodatku, jest to piąty najlepszy wynik w polskim Internecie (za Google, Facebook.com, Youtube.com oraz Onet.pl).

 

Jak wyglądała historia Allegro? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć rzeczony wcześniej Gemius, który uchylił rąbka tajemnicy z przygotowanego raportu o chlubnej przeszłości Allegro.pl. Przeanalizowane dane pochodzą z lat 2005–2014 i są obiecujące dla największego polskiego portalu aukcyjnego.

 

W 2005 roku serwis ten cieszył się zainteresowaniem mniej niż połowy użytkowników sieci (46 proc.). Dziś Allegro.pl odwiedza 57 proc. osób korzystających w Polsce z Internetu. W ciągu miesiąca przeciętny użytkownik portalu Allegro.pl spędza na nim dokładnie 2 godziny i 58 minut. Z kolei trzy lata temu było to średnio 4 godziny i 23 minuty. Średni czas trwania odsłony wynosi raptem 58 sekund, zaś w 2011 było tylko 39 sekund.

 

Co sądzą o tych faktach ludzie z Gemiusa?

Mateusz Gordon, ekspert e-commerce firmy Gemius, wyjaśnia przyczyny, które wpłynęły na to, że użytkownicy Allegro.pl spędzają na tej stronie mniej czasu. – Znacząco została poprawiona nawigacja serwisu, dzięki czemu zarówno wystawianie aukcji, jak i kupowanie stało się szybsze. Zmniejszyła się liczba internautów, którzy tylko dla rozrywki przeglądają oferty sprzedaży na przykład samochodów czy sprzętu audio. Coraz bardziej świadomi klienci wchodzą na Allegro.pl, aby kupić coś konkretnego, a nie dla samej przyjemności oglądania różnych ofert, jak to było na początku funkcjonowania tego serwisu – tłumaczy ekspert.

 

Pozytywne skutki przynosi zakrojona na szeroką skalę akcja promowania mobilnej aplikacji:

„na jedną osobę odwiedzającą stronę Allegro.pl przypada miesięcznie 8 odsłon wykonanych na urządzeniach mobilnych i 184 odsłony na urządzeniach stacjonarnych. Tymczasem trzy lata temu na jednego internautę odwiedzającego Allegro.pl przypadała miesięcznie 1 odsłona mobilna i 407 odsłon wykonanych na komputerze stacjonarnym.”

 

Na koniec, garść statystyk.

Zostaw odpowiedź