fbpx

Allegro.pl powoli traci na popularności?

Te ciekawe tytułowe wiadomości płyną z fragmentów raportu „Handel internetowy w Polsce 2014 – Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce 2014-2019” jaki został udostępniony Mensisowi przez PMR – jedną z najlepiej rozeznanych w polskim e-commerce firm badawczych na rynku.

Przyjrzeliśmy się na początek tabeli pod tytułem „Najczęściej wskazywane przez respondentów platformy handlowe i sklepy internetowe, w których kupiono kosmetyki w Polsce”.

 

 

Chociaż kosmetyki zdecydowanie nie są całym rynkiem to jednak pokazują ciekawe trendy w całym handlu internetowym. W końcu to jeden z większych i bardziej dynamicznych segmentów sprzedażowych w Polsce. Skoro postawiliśmy stosowne zastrzeżenia, to zerknijmy w tabelę poniżej.

 

 

Po pierwsze, portal Allegro.pl jest zdecydowanym i przytłaczającym liderem, za którym długo, a nawet bardzo długo nie ma nikogo. Po drugie, popularność wskazań Allegro.pl faluje ze wskazaniem na wyraźny, kilkuprocentowy spadek. W 2013 roku o 9% słabej w stosunku do najlepszego roku 2012 lub o 6% gorzej w 2014 (w stosunku do 2012). Bardzo powoli rośnie popularność Iperfumy.pl oraz Douglas.pl – w 2014 roku oba sklepy odnotowały odpowiednio 4 i 3 procent wskazań. O słabości marek na tym rynku świadczy przede wszystkim niezmiennie wysoki współczynnik odpowiedzi „trudno powiedzieć”.

 

Dziwi przy tym bardzo słaba pozycja Sephory oraz Avonu, ponieważ obie firmy zainwestowały obecność w polskim e-commerce. Jak na razie nie widać, aby pojawiły się z tego tytułu korzyści wizerunkowe. Nawet jeśli polscy internauci kupują w tych sklepach, to nie są w stanie przywołać ich ze swojej pamięci.

 

Zostaw odpowiedź