fbpx

Allegro – prowizje nieustannie szaleńczo w górę

Największy polski gracz na rynku e-commerce nie ustaje w podnoszeniu prowizji. Szczyt sezonu sprzedażowego sprzyja tego typu sytuacjom.

Allegro pozostaje przytłaczająco dużym graczem na polskim rynku e-commerce trzymając w posiadaniu około 50 procent całości. Pozwala mu to dość bezwzględnie dyktować warunki dla swoich kontrahentów biznesowych, czyli e-przedsiębiorców wystawiających na platformie swoje produkty i usługi.

Nie pierwszy raz Allegro w tym roku podnosi prowizje dla sprzedawców. Mało tego, można powiedzieć, że nie pierwszy raz w tym półroczu. Już w lipcu Allegro wprowadziło minimalna stawkę prowizji w kategorii gry online. Podniosło także ceny w kategoriach: dziecko, sport i turystyka.

We wrześniu zaproponowano sklepom promocyjną ofertę za umieszczenie w aukcji logotypu sklepu – 36.000zł brutto rocznie.

W październiku podniesiono minimalną wartość jednorazowej naliczonej prowizji do 25 groszy za każdą sprzedaną sztukę oraz podniesiono dodatkowe prowizje naliczane w ofertach z opcjami dodatkowymi – “Wyróżnienie” i “Pakiet Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie” – z 1/5 na 1/4 wartości obowiązującej prowizji w danej kategorii

 

Nowa seria podwyżek z 31 października dosięgnie sprzedawców poniższych kategorii:

  • Dom i Ogród – z 10 na 11%
  • Produkty spożywcze – z 8 na 9%
  • Sport i turystyka – z 5 na 6%
  • Uroda – z 10 na 11%

 

Szczegółowe uregulowania dostępne są pod poniższym linkiem – warto tam zajrzeć, gdyż przygotowaliśmy uproszczoną wersję tabeli

https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/31-pazdziernika-zmiany-w-zalaczniku-nr-4-oplaty-i-prowizje-lDG2Yq1jEun

Zostaw odpowiedź