fbpx

Allegro stworzy system do e-mail marketingu

Allegro stworzy system do e-mail marketingu, bo chce powalczyć i o ten kawałek e-rynku. Chciałoby się powiedzieć – nareszcie! Wszak sprzedawcy potrzebowali tego rozwiązania od lat. Dlaczego pojawi się dopiero teraz i jaka jest prawdziwa motywacja Grupy Allegro do wprowadzenia nowego systemu na rynek?

 
Czy będzie to tylko rozwiązanie na wewnętrzne potrzeby sprzedawców funkcjonujących w serwisie czy poważny konkurent dla systemów mailingowych większego kalibru?


 
Na początku lutego informowaliśmy, że zmiana kreacji graficznej to dopiero początek  zmian w serwisie Allegro. Jako jedną z pierwszych funkcjonalności jaką serwis mógłby wdrożyć wskazałem system do e-mail marketingu, a przynajmniej możliwość wysyłki wiadomości do pozyskanej “na aukcjach” bazy klientów.
 
Dlaczego Allegro bierze pod uwagę wprowadzenie takiej funkcjonalności dopiero teraz?
 
Po pierwsze stagnacja obrotów serwisu. Nie ma spadków, brakuje wzrostów, a warto byłoby nadążyć za dynamiką rynku (więcej o sprzedaży na allegro w 2013 – spadki/wzrosty). Transformacja wizualna serwisu nie przyniosła oczekiwanych efektów, więc czas na plan B.
 
Z drugiej strony jako wieloletni Super, a nawet Standard Sprzedawca w serwisie Allegro wiem jak bardzo brakowało takiej funkcjonalności sprzedawcom, którzy latami budowali bazy klientów. Importowanie baz do zewnętrznych systemów mailingowych nie było łatwe, a nawet jeśli udawało się legalnie przenieść bazę do jakiegoś operatora obarczone to było dużym ryzykiem skurczenia się listy przy “doładowaniu” nowych adresów (metoda double opt-in).
 
Po trzecie i może najważniejsze dla Allegro. W końcu ktoś doszedł do wniosku, że aby utrzymać wzrosty potrzebna jest lojalność konsumenta. A to zadanie najlepiej zrealizować przez dobrze prowadzony e-mail marketing.
 
Jak Allegro przymierza się do wprowadzenia systemu do e-mail marketingu na rynek? Dziś otrzymałem ankietę z pytaniami o dotychczas wykorzystywany system do e-mail marketingu, preferowane formy rozliczeń czy też miesięczne koszty związane z prowadzonym e-mailingiem. 

 
 
 
Dostawcy systemów do e-mail marketingu drżyjcie…

 

4 komentarze

  1. CrystalCiTY 31-07-2013
  2. robert 06-08-2013
  3. Mirek Skwarek 09-08-2013

Zostaw odpowiedź