Allegro wprowadza czat – doradców dla sprzedawców i kupujących

Czat Allegro to duże wydarzenie w społeczności Allegro, ponieważ zmienia kulturę dostępności obsługi największego portalu e-commerce.

Allegro.pl mocno walczy o zmianę swojego wizerunku, a dowodem na to jest właśnie nowo otwarty czat. Z drugiej jednak strony w dobrymi public relations nie pomagają ani ciągłe podwyżki prowizji od sprzedaży, ani też zapowiedziane naloty i kontrole, w tym czytanie korespondencji klientów, w celu udowodnienia prób sprzedawania towaru poza portalem.

W pierwszym etapie Czat Allegro został udostępniony użytkownikom, którzy korzystają z usługi Allegro Ads. Docelowo jak zapewnia Allegro czat będzie dostępny zarówno dla partnerów biznesowych, jak i zwykłych klientów detalicznych okazyjnie kupujących na portalu. Biorąc pod uwagę fakt, że portal Allegro.pl obejmuje swoim zasięgiem połowę polskiego handlu internetowego aż trudno sobie wyobrazić, że cała usługa będzie działać szybko i sprawnie, jeśli z drugiej strony będą obsługiwać ją ludzie. Można więc podejrzewać, że Allegro postawiło na boty programowe.

Jakby tego było mało, portal informuje, że to tylko pierwszy z etapów strategii Customer Experience, której finalne wdrożenie planowane jest na rok 2020. Przy okazji portal poinformował, że dziennie sprzedaje już ponad milion produktów. Czat Allegro Ads wystartował 27 lutego 2018 roku. Jest dostępny na stronie www.ads.allegro.pl po zalogowaniu do panelu. Zespół po drugiej stronie ekranu odpowiada na bieżące pytania sprzedających od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 17.

– W przyszłości wydłużymy godziny aktywności i będziemy pracować też w weekendy. Teraz poza godzinami działania czatu z Allegro można skontaktować się mailowo. Skróciliśmy czas obsługi kupujących i sprzedających na Allegro i już teraz na niemal 90% pytań odpowiadamy w czasie krótszym niż 6 godzin – uzupełnia Kornelia Musiałowska-Kałużna.

Zostaw odpowiedź