fbpx
allegro-logo

Allegro wprowadza kontakt telefoniczny na zamówienie

Od ukrywania wszelkich form kontaktu na stronie www do zamawiania rozmów telefonicznych. Metamorfoza w wykonaniu Allegro.pl.

Jeszcze dekadę temu Allegro.pl słynęło z tego, że kontakt z portalem był niezwykle utrudniony. Narzekali kontrahenci biznesowi, dzięki którym Allegro.pl żyło. A co dopiero konsumenci, którzy kupowali. Ci często byli skazani na wyłącznie kontakt mailowy.

Przez ten czas Allegro zmieniło swoje oblicze i postrzeganie przez klientów. Od portalu, w którym trzeba kupować po portal, do którego wiele osób poczuło miętę – dzięki zręcznej kampanii wizerunkowej i bezwzględnemu dociskaniu e-sprzedawców, aby konkurowali jak najniższą ceną.

Teraz pora na kolejną nowinkę. Allegro nie tylko potrafi dzwonić do swoich klientów i pytać ich o opinię np. programu Smart, ale także wprowadziło opcję zamówienia rozmowy telefonicznej. Co więcej, infolinia dzwoniąca do klienta na zamówienie ma działać 24 godziny na dobę.

Aktualny zespół doradców liczy blisko 400 osób, więc Allegro nie oszczędza na obsłudze klienta, który de facto nie jest ich klientem. Jest to sytuacja niespotykana. Ponadto jak donosi Rzeczpospolita stworzono specjalny zespół ds. kontaktu z klientami w mediach społecznościowych, a więc jest to podejście już nie tylko standardowe, ale wychodzące daleko poza to, do czego przyzwyczaiły nas nawet najlepsze sklepy internetowe.

Zawsze będą zdarzać się sytuacje, gdy kontakt z nami będzie niezbędny. Chcemy, żeby w takich wypadkach to klient decydował jak i kiedy się z nami skontaktować. Kanały kontaktu dostępne w czasie rzeczywistym na pewno będą zyskiwać na popularności, ponieważ coraz więcej klientów robi zakupy z wykorzystaniem swojego smartfonu i korzysta z internetowych komunikatorów – mówi Jakub Kłoczewiak, dyrektor ds relacji z klientami w Allegro.

– Czasem są jednak sprawy, które najłatwiej po prostu omówić telefonicznie, szczególnie jeżeli na połączenie z konsultantem trzeba czekać tylko 10 sekund. W Allegro wręcz odwróciliśmy tradycyjne role – w ramach obsługi w mediach społecznościowych sami monitorujemy pojawiające się problemy i oferujemy pomoc. Klienci w ogóle nie muszą ich do nas zgłaszać.

Zostaw odpowiedź