fbpx

Amazon – 30 procentowy wzrost w 2018 roku, znakomity zysk i kiepskie perspektywy

Amazon bardzo zakończył 2018 rok i z realnymi obawami wchodzi w nowy 2019. Wszystko przez ostatni kwartał.

Czwarty kwartał 2018 roku nie przyniósł Amazonowi niczego dobrego. Ostatni kwartał – teoretycznie najlepszy i w praktyce zawsze taki pozostawał, przynajmniej dotychczas. Ostatni rok pokazał, że gwiazdka przestaje być, przynajmniej dla Amazona, czasem szalonych wzrostów.

Sprzedaż rodzimego sklepu Amazona przestała rosnąć. Wzrosty zdyskontowały sklepy uczestniczącego w marketplace. Wygląda na to, że amerykański gigant ma problem z nadążeniem za konkurencją, którą sam sobie wyhodował. Jest to sytuacja kompletnie zaskakująca, ponieważ od wielu lat było dokładnie odwrotnie – Amazon uczył się od firm, które zapraszał do marketplace’u a następnie zmiatał je z powierzchni ziemi niższymi cenami i lepszą strategią sprzedażową.

W całym 2018 roku Amazon zanotował następujące statystyki:

  • 233 miliardy dolarów całkowitego obrotu – wzrost o 31 procent rok do roku
  • 142 miliardy dolarów sprzedaży dóbr w sklepie internetowym – wzrost z 119 miliardów w 2017
  • Q4 – 45 miliardów dolarów sprzedaży – wzrost o 8 procent
  • 10 miliardów dolarów zysku – najlepszy wynik w historii – ponad trzykrotnie wyższy od najlepszego dotychczas 2017 roku

Ponadto, zyski przyniosła tylko Ameryka Północna. Reszta świata pozostaje pod kreską. Połowa zysku pochodzi z Amazon Web Services – usług hostingowych, IaaS i SaaS zaprojektowanych z myślą o sklepie internetowym i wewnętrznych potrzebach firmy. Obroty ze sklepów fizycznych sięgnęły raptem 4,4 miliarda dolarów.

 

 

 

Zostaw odpowiedź