fbpx

Amazon po cichu rekrutuje wpływowych vlogerów i stawia na media społecznościowe

Amazon, firma nastawiona na zysk i wydajność sięga po media społecznościowe – chyba pora spojrzeć na nie z innej strony!

Jak dotychczas większość marketingowców internetowych traktowało media społecznościowe raczej jako formę reklamy nastawionej na poszerzanie świadomości marki, nie zaś jak typowe narzędzie sprzedażowe. Wraz z wejściem w media społecznościowe bodaj najwydajniejszej firmy e-commerce na świecie, czyli Amazona, pora spojrzeć na sprawę zgoła inaczej.

Amazon stawia na wpływowych vlogerów, czyli „influencerów”, czyli tych, którzy mają wielu „followersów”. A mówiąc po polsku, Amazon stawia na wybranych użytkowników Internetu, którzy prowadzą wpływowe kanały w mediach społecznościowych. Wpływowe to znaczy, z dużą liczbą zaangażowanych użytkowników.

To co wyróżnia nowy program Amazona i sprawia, że nie jest on prostym rozwinięciem dotychczas istniejącego programu afiliacyjnego, to fakt, że Amazon domaga się od swoich „influencerów” wyłączności na ich usługi. Jak twierdzi Techcrunch Amazon przygotuje swoim vlogerom specjalne landing page’e, gdzie będą mogli polecać wybrane przez siebie produkty. Ich forma ma być następująca: amazon.com/shop/username.

Czyżby twarda forma marketingu powoli zawodziła Amazona?

Zostaw odpowiedź