fbpx

Amazon.de już w Skąpcu – która porównywarka będzie kolejna?

Niemiecki oddział Amazona coraz mocniej penetruje polski rynek – od pewnego czasu sklep Jeffa Bezosa eksperymentuje z porównywarką Skąpiec.pl.

Zacznijmy od tego, że nie udało nam się uzyskać żadnego oficjalnego komentarza ze strony samego portalu Skapiec.pl, więc nie wiadomo dokładnie, w którym momencie obie strony zawiązały współpracę. Faktem jest jednak to, że niemiecka strona Amazona wybiórczo wystawia swoje produkty w porównywarce Skąpiec.pl. Co niemniej ciekawie, Amazon.de sprawdza raczej produkty innych marek, niż swoje własne, firmowe. Na przykład: chociaż Skąpiec listuje sklepy z czytnikami Kindle, przy żadnej ofercie nie pojawia się Amazon, co wydaje się być dość kuriozalną sytuacją.

Tego typu współpraca nie jest nowością. Od co grudnia 2016 roku Ceneo.pl współpracuje z Aliexpress. Chociaż Ceneo.pl jest największą polską porównywarką cenową, bezsprzecznym liderem w swojej kategorii, to bardzo daleko mu do Allegro – zarówno pod względem zasięgu, jak i rozpoznawalności marki. I nie udało się bardzo wiele tu wskórać nawet prowadząc ciekawe i wartościowe kampanie brandingowe. Allegro spija całą premię, która przypadła mu za pierwszeństwo na rynku.

Kiedy wydawało się, że od dłuższego czasu Ceneo.pl nie ma na siebie pomysłu, za kulisami trwały intensywne rozmowy i plany, które właśnie zostały ujawnione, między innymi obecnością na Ceneo.pl sklepu Aliexpress. Zarząd Ceneo.pl bardzo sprytnie zobaczył dla siebie szansę w rosnącej polsko-chińskiej wymianie towarowej, która nie ominęła e-commerce. Jak powszechnie wiadomo, Polacy od kilku lat coraz odważniej robią zakupy na Aliexpress.

Teraz wiele wskazuje na to, że podobny pomysł ma Skapiec.pl, który został zepchnięty przez Ceneo.pl na pozycję dalekiego numeru dwa na rynku polskich porównywarek cenowych.

Zostaw odpowiedź