fbpx
amazon go

Amazon GO – pora na lotniska, kina i stadiony bejsbolowe

Amazon przetestował swoje sklepy przyszłości i rusza ze sprzedażą systemów do innych detalistów.

Rewolucja automatyzacji handlu rusza z kopyta. Sklep idea, który przed trzema laty był tylko majakiem nadchodzącej być może przyszłości zaczyna zmieniać naszą rzeczywistość. Amazon GO to sklep, który funkcjonuje w 16 lokalizacja na terenie USA.

Przychody z placówek zaskoczyły nawet samego Amazona, który jak się okazuje wcale nie chce rozbudowywać sieci GO w nieskończoność a myśli o sprzedawaniu swojej technologii dalej, do kolejnych detalistów.

Jako pierwsi do rozmów zgłosili się właściciele sieci sklepów CIBO na lotniskach. To zrozumiałe, ruch w tego typu obiektach funkcjonuje w trybie 24 godzinnym. Drugim tropem są kina, które bardzo łatwo zautomatyzować – przynajmniej jeśli chodzi o sprzedaż biletów. Chociaż jest to zaskakujący trop.

W końcu, Jak donoszą dobrze poinformowane amerykańskie dzienniki Amazon chce uzyskać koncesję na samodzielną sprzedaż na stadionach bejsbolowych. Trzeba przyznać, że to niezwykle odważna koncepcja, biorąc pod uwagę dziesiątki tysięcy ludzi, którzy zechcą w krótkim czasie skorzystać ze sklepu. Z jednej strony to genialny sposób, aby pozbyć się kolejek przy kasach, z drugiej olbrzymie wyzwanie, aby naliczyć właściwym osobom właściwe rachunki za towary zdjęte z półki, kiedy sięga po nie kilka dłoni na raz.

Tak czy inaczej, technologia Amazon GO doszła do momentu, w którym Jeff Bezos dał jej zielone światło do sprzedaży na masową skalę. W założeniu do końca 2020 roku Amazon wyposaży w swoją technologię już setki sklepów w Stanach Zjednoczonych. Wygląda to jak kropla w morzu, ale Amazon już nie raz pokazał jak z kropli wyczarować ocean.

Amazon GO zakazany w New Jersey i Filadelfii

Zostaw odpowiedź