Amazon idzie w reklamę telewizyjną

W Polsce jak na razie mieliśmy do czynienia z kampaniami tylko kilku bardzo dużych, można powiedzieć horyzontalnych portali e-commerce: Allegro.pl, OLX (a wcześniej Tablica.pl), Ceneo.pl, Otomoto.pl (oraz konkurencji Motomi.pl). Co prawda niektóre duże sieci detaliczne uzupełniają swoje reklamy informacjami o sprzedaży przez strony www (jak Media Markt, czy Media Expert), ale nie możemy tu mówić o reklamie telewizyjnej dedykowanej kanałowi e-commerce. Okazuje się, że coraz intensywniejsze działania krajowych podmiotów e-commerce związane z wykupowaniem czasu na antenie telewizyjnej wpisują się w szerszy, międzynarodowy kontekst. Najlepszym wyrazem tej sytuacji jest raport MediaRadar, który wskazuje na Amazona, jako jednego z największych reklamodawców telewizyjnych

W Polsce jak na razie mieliśmy do czynienia z kampaniami tylko kilku bardzo dużych, można powiedzieć horyzontalnych portali e-commerce: Allegro.pl, OLX (a wcześniej Tablica.pl), Ceneo.pl, Otomoto.pl (oraz konkurencji Motomi.pl). Co prawda niektóre duże sieci detaliczne uzupełniają swoje reklamy informacjami o sprzedaży przez strony www (jak Media Markt, czy Media Expert), ale nie możemy tu mówić o reklamie telewizyjnej dedykowanej kanałowi e-commerce.

Okazuje się, że coraz intensywniejsze działania krajowych podmiotów e-commerce związane z wykupowaniem czasu na antenie telewizyjnej wpisują się w szerszy, międzynarodowy kontekst. Najlepszym wyrazem tej sytuacji jest raport MediaRadar, który wskazuje na Amazona, jako jednego z największych reklamodawców telewizyjnych w miesiącach przedświątecznych.

Wg raportu MediaRadar, Amazon w październiku i listopadzie zwiększył swoje wydatki na reklamę telewizyjną o blisko 80 procent, co przełożyło się na kwotę około 135 milionów dolarów wydaną w około 103 największych w USA kanałach telewizyjnych. Jest to kwota na tyle zawrotna, że pozwoliła Amazonowi wyprzedzić wydatki na reklamę TV nawet Wal-Martu, a także Targetu. W przypadku Wal-Martu mamy do czynienia z walkowerem, ponieważ amerykański gigant super taniego handlu sam obciął wydatki na reklamę telewizyjną o 10 procent. Z kolei jeszcze 5 lat temu Amazon wydawał niewiele większe kwoty na reklamę telewizyjną przez cały rok (dokładnie 156 milionów USD w 2011 roku).

Niewątpliwie, w natłoku reklamy internetowej i coraz silniejszego rozproszenia uwagi konsumentów podczas korzystania z mediów internetowych, telewizja może jawić się jako medium, które skupia uwagę w większym stopniu i pozwala w pełni przekazać kilkudziesięcio sekundowy spot. A to wszystko składa się na końcowy wniosek: dziwnych czasów dożyliśmy.

Zostaw odpowiedź

Strona korzysta z plików Cookies w celach statystycznych, reklamowych i do personalizowania stron. Możesz zmienić lub określić warunki przechowywania/dostępu do Cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close