Amazon to już przeszłość – pora na PRIME

Amazon wprowadza istotną zmianę w brandu swoich usług. Prime zyskał na tyle duże uznanie wśród klientów, że zostaje samodzielną marką.

Taka sytuacja nie zdarza się często – Amazon zrezygnował z używania swojego własnego logotypu przy usłudze Prime. Może to oznaczać bardzo dalekosiężne plany względem największego programu lojalnościowego w historii e-commerce. Nazwę zmienił tylko program lojalnościowy, ale także usługi Prime Now oraz Prime Video, które także pozbyły się pierwszego segmentu nazwy, czyli słowa Amazon.

Według zachodnich mediów może to oznaczać, że Amazon chce połączyć Prime’a z Whole Foods Store. Na ten moment pewne jest tylko że o ile Amazon został w swoich standardowych barwach, o tyle Prime zmienił kolor na głęboki błękit. Jak donoszą Amerykanie sprawa z nowym logotypem jest na tyle poważna, że Amazon pakuje już przesyłki wyłącznie w opakowania z logiem Prime. Co to oznacza?

Być może Amazon przestanie być sklepem internetowym, zaś jego rolę przejmie Prime. Domena Prime.com jest w posiadaniu Amazona, i jak na razie przekierowuje pod Amazon.com, ale jest to sytuacja, która szybko może ulec zmianie. Niewątpliwie jest to sytuacja zaskakująca, gdy do tej pory domeną polityki Amazona było jednoczenie wszystkiego, co tylko możliwe pod wspólnym sztandarem Amazona. Wszak tak jest taniej, a unifikacja ma wiele zalet. Jak widać jednak – do pewnych granic.

Zostaw odpowiedź