fbpx

Amazon konkurentem Netflixa w Polsce? Czemu nie, ze Spotify już konkuruje

Być może 2018 rok przyniesie nam kolejną usługę – tym razem Prime Video, a więc kolejny element programu lojalnościowego Prime.

Amazon zamknął rok w Europie mocnym uderzeniem. W grudniu ubiegłego roku wprowadzanie na Stary Kontynent usługi Music Unlimited nie ominęło, o dziwo, także polskich konsumentów. Jak ćwierkają dobrze poinformowane portale (VODnews.pl) podobnie będzie się miała sprawa z Prime Video, które miałoby pojawić się w spolszczonej wersji. Lokalizowanie Prime Video trwa już od dobrego roku, kiedy to udostępniono go w około 200 krajach na całym świecie. A to oznacza, że będziemy mogli oglądać także autorskie produkcje Amazona np. słynny The Grand Tour z polskimi napisami.

Uruchomienie kolejnych usług z programu Prime oznacza, że nieubłaganie zbliża się moment, w którym Amazon będzie mógł rozważać na poważnie uruchomienie programu lojalnościowego także na terenie Polski. Chociaż jest to możliwość czysto teoretyczna, to jej praktyczność urzeczywistnia się z każdym kolejnym krokiem.

Warto przypomnieć, że według danych Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) liczba abonentów programu Prime w USA osiągnęła w 2017 roku 90 milionów. Program Prime rośnie w tempie absolutnie nienormalnym – jeszcze w marcu 2016 roku amerykański Amazon miał mniej niż 60 milionów uczestników Prime’a. Teraz ich liczba sięgnęła 90 milionów i nadal pnie się w górę, a to oznacza, że już 63 procent użytkowników Amazona jest „Prime”. Wygląda więc na to, że w ciągu raptem 12 miesięcy największy w USA sklep internetowy ściągnął do swojego programu lojalnościowego skromne 30 milionów ludzi! Nic dziwnego, koszt wejścia do programu to raptem 99 dolarów za rok, lub 10.99 za miesiąc.

Zostaw odpowiedź