fbpx
co to jest amazon

Amazon łączy IoT z e-commerce!

O Internecie Rzeczy (Internet of Things) pisaliśmy od dłuższego czasu. Wspominaliśmy też o problemie z jego właściwym zaimplementowaniem w życiu codziennym. Teraz witamy pierwsze jaskółki zmian, których autorem jest rzecz jasna Amazon.

Urządzenia które szepczą przez Wi-Fi między sobą i same podejmują decyzje to już nie science-fiction.

 

 

W ubiegłym roku Amazon wprowadził innowację – Dash Button, czyli przycisk umożliwiający klientom programu Amazon Prime kupowanie za pomocą jednego kliknięcia – bez przechodzenia przez cały proces zakupowy. Wtedy wydawało się, że trudno o lepsze dopełnienie znakomicie rozwijającego się programu Prime, który co roku rośnie o kilkadziesiąt procent pomimo potężnej podstawy.

 

Teraz okazuje się, że da się skrócić ścieżkę zakupową o kolejny krok. Mianowicie – można wyeliminować Dash Button, czyli guzik Kup Teraz. Tym samym wyeliminowano użytkownika, który klika w guzik, zaś jego decyzyjność scedowano na maszyny, które same podejmą stosowne decyzje. Jak to możliwe?

 

Usługa Dash Replenishment Service opiera się na automatycznej komunikacji pomiędzy systemem zamówień Amazon Prime, a wybranymi urządzeniami użytku domowego, które zostały wyposażone w stosowną technologię obsługującą API usługi Amazona.

 

Jak na razie pionierem nowej usługi jest Brother – japońska marka oferująca drukarki domowe i biznesowe. Japończycy najwyraźniej są przekonani o tym, że nowa usługa wypali na 100 procent – nowe API Amazona obsługuje aż 45 modeli ze stajni Brothera. Do peletonu dołączył także General Electric z wybranym modelem zmywarki oraz Gmate SMART – monitor glukozy we krwi podłączany do smartfona.

 

Od niedawna Amazon udostępnił beta wersję API dla wszystkich zainteresowanych. Dołączenie do programu zapowiedziały już Samsung i Whirlpool.

 

Zostaw odpowiedź