fbpx

Amazon liderem francuskiego e-commerce

Jak podaje Kantar Worldpanel Amazon zagarnął 19 procent francuskiego rynku handlu internetowego.

To też oznacza, że jest zdecydowanym liderem francuskiego rynku handlu internetowego, który w roku 2017 został oszacowany na kwotę 30 miliardów euro. Tylko we Francji Amazon wg Kantara obrócił w ubiegłym roku kwotą 5.6 miliarda euro, co jest wartością 22 procenty wyższą niż przed rokiem i dwukrotnie większą niż reszta elektronicznego rynku nad Sekwaną. Wg danych w Amazonie kupiło 19 milionów Francuzów, co jest więcej niż znakomitym wynikiem w kraju o populacji ok 65 milionów osób, biorąc pod uwagę stosunkowo krótką obecność Amerykanów na tym rynku.

Na aktualny, 19 – procentowy udział Amazona we francuskim rynku składa się blisko 11-procentowa sprzedaż własna oraz ponad 8-procentowa sprzedaż realizowana przez zewnętrzne podmioty. W każdej beczce miodu znajdzie się łyżka dziegciu, tak jest i tym razem. Jak donoszą media we Francji, Amazon nie w każdym segmencie rynku radzi sobie wyśmienicie. O ile w kwestii mody bryluje i jest największy, o tyle w kwestii spożywki jest na szarym końcu.

Najlepszymi wynikami może pochwalić się E.Leclerc, który osiągnął obroty siedmiokrotnie wyższe niż Amazon w segmencie e-spożywki. Okazuje się, że Francuzi preferują składanie zamówień przez Internet z odbiorem wprost do samochodu, zaś Amazon nie jest w stanie się w tej dziedzinie wykazać, z powodu braku punktów odbioru. Bryluje to z kolei E.Leclerc, który obsadza prawie każde skrzyżowanie francuskich miast.

Zostaw odpowiedź