fbpx

Amazon nie gorszy od eBaya – popularyzuje dostawę “same day”

Podczas, gdy w Polsce dojrzeliśmy do wymagań klientów, aby towar doręczać na następny dzień, eBay i Amazon coraz mocniej zaczynają kreować rynek dostaw “same day”.

Wystarczą zakupy spożywcze za 35 dolarów i Amazon gwarantuje dostawę gratis. Na liście nowych miast usługi AmazonFresh jest Los Angeles i nie tylko.

 

AmazonFreash to prawdopodobnie najdłużej istniejący program dostawy typu same day w e-commmerce. Jest sukcesywnie testowany od 6 lat przez mieszkańców uroczego Seattle.

 

Najwyraźniej przyszła pora na rozwój programu Fresh. Ambicją Amazonu jest wyłowienie absolutnie stałych klientów – stąd program Fresh skierowany jest głównie do abonentów programu Prime, którzy już teraz mogą testować usługę przez 90 dni za darmo.

 

Jak wyglądają warunki dostawy? Zamówienia złożone przed 10 rano dostarczane są do 18 popołudniu. Zamówienia złożone po 10 rano Amazon dostarcza do 10 rano następnego dnia.

 

Potem koszt wejścia do programu Prime Fresh to 299 dolarów rocznie – wtedy to można robić zakupy na minimum 35 dolarów i cieszyć sie darmową dostawą przez cały rok. Poza tym Amazon dorzuca wszystkie zbytki należące do klasycznego programu Prime.

 

Jeśli ktoś odniósł wrażenie, że to jawny monopol w handlu to ma rację. Za opłatę rzędu 300zł rocznie, dostęp do biblioteki multimediów Amazonu oraz darmową dostawę zakupów spożywczych przy zamówieniu większym niż 35zł, sam chętnie pozwoliłbym się tak Amazonowi zmonopolizować.

 

Zostaw odpowiedź