Amazon nowym Google dla kupujących w USA

Według najnowszych badań Amazon w USA jest stroną startową dla około połowy wszystkich kupujących online!

Badania prowadzone przez Survatę (survata.com) – firmę z San Francisco już w ubiegłym roku zjeżyły włos na głowie niejednemu marketingowcowi. Otóż, w ubiegłorocznej edycji 55 procent respondentów z USA stwierdziło, że gdy, chce udać się na zakupy do Internetu, to bez wahania zaczyna od strony Amazon.com. Jaki wynik osiągnęło Google? Skromny, bo raptem 28 procentowy. Ale w tym roku Google może być z siebie dumne – udało się poprawić statystykę do 36 procent. Niestety, nic już nie pomoże indywidualnym sprzedawcom, ponieważ na strony inne niż Google i Amazon wskazało tylko odpowiednio 16 i 15 procent respondentów. Pozostałym sprzedawcom zostało więc korzystać z pośrednictwa Google lub marketplace’u od Amazona.

Jednak najpoważniej zagrożony może czuć się Google, którego roczne obroty reklamowe w USA to 35 miliardów dolarów, z czego lwią część generuje właśnie wyszukiwarka. Nietrudno się domyślić, jak ważną częścią całego interesu jest e-commerce. Badanie przeprowadzone przez Survatę (survata.com) potwierdza niedawno opublikowany raport z badania Hitwise (hitwise.com)

Hitwise postanowił pochwalić się narzędziem do badania wyników wyszukiwania w Amazonie i optymalizacji marketingu z tym związanego. Jako próbkę przedstawiono wyniki w formie komparacji wyszukiwań wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe w Amazonie i Google. Przy czym sprawdzono także, kiedy kupujący szukają jeszcze w innych źródłach, ewentualnie kiedy wolą pozostać tylko przy Google, lub tylko przy Amazonie.

Zostaw odpowiedź