Jakiś czas temu informowaliśmy o współpracy Amazona z tajwańskim HTC przy opracowywaniu smartfonów. Ostatnie przecieki, jakie dotyczą amerykańskiego giganta, dają nam wyobrażenie o tym, w jakie funkcje mogą zostać wyposażone nowe urządzenia.
Na stronie amerykańskiego urzędu patentowego pojawił się skan dokumentacji Amazona. Zdradza on szczegóły na temat funkcjonowania nowego, przełomowego rozwiązania.
User guided object identification – tak nową technologię nazwał we wniosku patentowym Amazon. Pozwoli ona smartfonom i tabletom rozpoznać istniejący w realnej rzeczywistości obiekt po wcześniejszym sfotografowaniu przez użytkownika.
Po skorelowaniu fotografii z danymi w bazie, klient otrzyma informację zwrotną, o tym czy obiekt został rozpoznany, czy nie. Jeśli odpowiedź będzie pozytywna, zostaniemy przekierowaniu do strony Amazona z danym produktem. Warto wspomnieć, że podobną funkcjonalność ma zaoferować także Google Glass.
Co sądzicie o tym pomyśle? Przyjmie się? Czy tzw. showrooming stanie się jeszcze bardziej popularny?