fbpx

Amazon opatentował zakupy antycypacyjne (przewidujące)

Jak donosi Wall Street Journal Amazon zgłosił w grudniu patent na „zakupy antycypacyjne (przewidujące)” (anticipatory shipping). Technika ma na celu skrócenie czasu między zakupem a doręczeniem przesyłki do kilku godzin, a może i minut.

Jak to możliwe? Nic trudnego, wystarczy wiedzieć, kto i kiedy kupi dany produkt, a następnie wysłać go przed faktycznym kliknięciem kupującego.

 

Chociaż pozornie sytuacja tego typu zakrawa na scenariusz filmu science fiction to Amazon faktycznie rozważa wdrożenie systemu, którego zadaniem jest podniesienie poziomu konwersji poprzez zlikwidowanie czasu między złożeniem zamówienia, a otrzymaniem produktu.

 

Jak nowy patent Amazonu miałby działać? Podobnie jak silniki rekomendujące produkty w sklepach internetowych oraz inne systemy marketing automation. W oparciu o rachunek prawdopodobieństwa oraz algorytmy przewidujące, jak często w danym obszarze dokonuje się zakupu określonego produktu.

 

W teorii brzmi łatwo, ale w praktyce Amazon sprzedaje setki tysięcy produktów dla milionów osób. W każdym razie w momencie, gdy system ustali, gdzie może nastąpić potencjalny zakup danego produktu zostanie on spakowany i będzie czekał w magazynie na zakup.

 

Może też trafić na ciężarówkę docelową do hubu przeładunkowego, który obejmuje stosunkowo szerokie terytorium, lub do auta kuriera, jeśli okaże się, że maszyna wróżąca z fusów jest praktycznie pewna co do miejsca sprzedaży w najbliższej przyszłości.

Zostaw odpowiedź