fbpx
sprzedaż na amazon

Amazon pokazał Fire TV

Jak już zapowiadałem, Amazon w minioną środę pokazał nowe urządzenie – Fire TV, które jest odpowiedzią m. in. na Apple TV i Google Chromecast. Tym samym gigant światowego rynku e-commerce umacnia swoją pozycję na polu cyfrowej rozrywki, dokładając do obecnych na rynku tabletów i czytników e-booków, reprezentanta w kolejnym segmencie urządzeń – telewizyjnych set-top-boxach.

Nie potwierdziły się moje przypuszczenia odnośnie spodziewanego kształtu i rozmiarów Amazon Fire TV. Pod względem wyglądu i gabarytów to klasyczna czarna skrzynka, a nie jak obstawiałem we wcześniejszym wpisie, urządzenie typu  „dongle”, czyli mały gadżet, przypominający pendrive’a, jak np. Chromecast od Google.

Fire TV od Amazona waży niecałe 300 g. W środku znajdziemy czterordzeniowy procesor Qualcomm Krait 300 1,72 Ghz wraz z układem graficznym Adreno 320 oraz 2 GB pamięci RAM . Jeśli chodzi komunikację, to set-top-bxz został wyposażony w porty: USB, Ethernet, HDMI oraz audio. W zestawie fabrycznym znajdziemy pilot z wbudowanym mikrofonem do komend głosowych.

Amazon (identycznie jak w przypadku oferowanego przez siebie tabletu Fire) nie opracował na potrzeby zaprezentowanego gadżetu nowego systemu operacyjnego. Mamy tu do czynienia ze zmodyfikowaną wersją Androida, dzięki czemu w łatwy sposób użytkownicy zyskają dostęp do gier, oferowanych w  Google Play.

Nie zmienia to jednak faktu, że gry będą „jedynie” dodatkiem do głównej funkcji czarnej skrzyneczki, jaką będzie będzie strumieniowanie treści audiowizualnych i udostępnianie takich serwisów i usług, jak Hulu+, HBO Go, Netflix czy Amazon Instant Video. Amazon Fire TV nie zagrozi zatem pozycji Xboxa Microsoftu czy Playstation od Sony.

Tradycyjnie już, urządzenie trafi w pierwszej kolejności na rynek amerykański. Nie wiadomo kiedy (i czy w ogóle) pojawi się nad Wisłą.

Zostaw odpowiedź