fbpx

Amazon rozsyła papierowe katalogi do klientów

Handel wysyłkowy zatoczył pełne koło i wrócił prosto do XIX wiecznych praktyk, które zaginęły wraz z rozwojem e-commerce.

Tego jeszcze nie było – Amazon w USA stworzył i wysyła w milionach sztuk swoim klientom katalog z zabawkami świątecznymi. Pierwszy w historii największej firmy e-commerce katalog nosi tytuł „A Holiday of Play” i jest także dostępny online.

Historia handlu wysyłkowego opiera się o katalogi, które spopularyzowały się w Wielkiej Brytanii w XIX wieku, a następnie przeżyły renesans w Stanach Zjednoczonych. Następnie, stopniowo z popularyzacją telezakupów telewizyjnych podupadały, aż w końcu zostały zmiecione z powierzchni ziemi przez Internet.

Niektóre z nich przetrwały, takie jak Grupa Otto, która skupia między innymi Quelle i Bonprix, znane także na naszym rodzimym rynku, od wielu lat, a nawet dekad. Co ciekawe, Bonprix nigdy nie zaprzestał wydawania swojego katalogu. Teraz tradycję te wznawia sam wielki i niezwyciężony (jak dotychczas) Amazon.

Jeff Bezos zarządził drukowanie katalogu w milionach sztuk. A na 66 stronach przepastnego katalogu znalazły się marki / producenci takie jak / tacy jak:

  • Star Wars
  • Lego
  • LG
  • Bose
  • Canon
  • Osmo
  • Hasbro
  • Duplo
  • Disney
  • Harry Potter
  • Marvel

 

W dodatku wiele produktów jest na wyłączność sieci Jeffa Bezosa. Niewątpliwie jest to pokaz siły Amazona. Historia walki Amazona o rynek zabawek jest długa, pełna zakrętów i niezwykle krwawa. Wygląda na to, że katalog jest formą ukoronowania sukcesu jakim jest w końcu skupienie wszystkich największych zabawkarskich marek w jednym miejscu, co było jednym z marzeń Jeffa Bezosa.

 

Katalog można zobaczyć pod poniższym adresem

https://d39w7f4ix9f5s9.cloudfront.net/8e/78/c4aca7ab4a5dab4097712bc731b2/a-holiday-of-play-1.pdf

Zostaw odpowiedź