fbpx

Amazon rusza z Dash Button w UK, Niemczech i Austrii

O nadchodzącej rewolucji kupowania za pomocą jednego przycisku informowaliśmy już w ubiegłym roku.

Cóż to za rewolucja – kupić jednym kliknięciem, ktoś przytomny mógłby całkiem słusznie zapytać. A co jeśli ów przycisk na pralce, lodówce, czy zlewie i będzie podłączony do domowej sieci Wi-Fi, zaś naciśnięcie go spowoduje, że następnego dnia kurier zapuka do naszych drzwi z dostawą towaru? A to wszystko bez ani jednego kliknięcia w przycisk kup teraz, logowania się do systemu, robienia przelewów? Wygląda na to, że mamy do czynienia z pierwszym faktycznym (i praktycznym) wdrożeniem na konsumencką skalę tego, co nazywamy Internetem Rzeczy.

Dotychczas do Internetu podłączano kolejne elektroniczne urządzenia multimedialne, co było naturalną koleją rzeczy i świadczyło tylko o podążaniu utartą ścieżką przez największych producentów, którą umownie nazwijmy: zapewnianie kompatybilności urządzeń z nośnikami treści. To co proponuje Amazon jest przełamaniem dotychczasowego schematu, że Internet może być tylko tam, gdzie jest wyświetlacz, ikony, czy też pilot lub klawiatura.

Jest to także wielki zwrot w interakcji ludzi z przedmiotami podłączonymi do sieci. Dotychczas wszystko co wymaga manualnej obsługi i nie ma wyświetlacza było uważane za „starodawne” i mało zaawansowane technologicznie. Teraz pora na dużą zmianę w oparciu o schemat „jedno urzadzenie – jedna funkcja”, podobnie jak to miało miejsce na początku elektryczności. Odbiorników prądu elektrycznego było wiele i każdy mógł spełniać tylko jedną funkcję. Dzisiaj odbiorniki prądu i sieci internetowej spełniaja multum funkcji, zaś Amazon proponuje popłynięcie całkowicie pod prąd temu trendowi.

Jeden guzik, dzięki któremu można od ręki zamówić jeden produkt np. proszek, papier toaletowy, maszynki do golenia będzie kosztował 5 euro.Gama guzików to aż 48 różnych modeli w UK (32 w Niemczech), dla różnych produktów, rzecz jasna. Cała technologia miała swoją premierę w Stanach Zjednoczonych w marcu tego roku i najwyraźniej przyjęła się bardzo dobrze, skoro Amazon zdecydował się dostosować ja do europejskich klientów. Organizacyjne szczegóły poniżej.

dash button

 

 

Zostaw odpowiedź